|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk ja, vad säger man... Snygg detaljkvalité Radix omnium malorum est cupiditas | |
| har sett kopior som är nästintill identiska med orginalet, en röd från linköping som var med i bilsport bland annat, men detta var bara roligt.. han har lagt ner riktigt mycket tid men tycker inte det liknar något | |
|
haha vilket öga för stil han måste ha :D E30 325 Cabrio -90 E34 525 touring -95 |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
SAAB motor med...blääää! =) Mvh Patrik |
|
jepp, en B202 - da shit! imponerad över en person som klarar av att bygga nått sådant här, men rent ekonomiskt, om man räknar alla timmar, hade kanske en beggad Gallardo tom varit billigare. |
|
| Ser ut som en groda. Skön är i alla fall. | |
| Vilket hopkok, hans smak tyvärr. | |
Transocean |
Ett imponerande bygge, försök själv! Jag tror att jag sett ett av hans tidigare byggen flera år tillbaka i tiden, det var en Volvo 340 eller en gammal Passat med Lambo Countach kit påklistrad, ful som bara den, denna var riktig fin! |
|
Det är ju knappast lätt att bygga en bil, men har man inte sinne för, eller möjlighet att bygga med precision och detaljkvalité skulle jag nog låta bli. Titta på karossens passform samt inredningsdetaljerna. Jag skulle tycka det vore pinsamt att visa upp den i tv. Radix omnium malorum est cupiditas |
|
| vad är det för färg dessutom? | |
|
Tja, för det första så är det inte dåligt att orka hålla på med ett bygge i 22 år, sedan att bilen är för smal, för hög och med riktigt sunkiga fälgar för att öht likna en riktig Lambo :) Fälgarna skulle ha varit åtminstone 17'' BBS Split med 8' bredd fram minst och 10' bak och karossen skulle ha varit några decimeter bredare sedan skulle den varit sänkt minst en decimeter för att se "bättre ut"... Inredningen och karossmoddarna var iofs inte snyggt heller och motorn var väl inte riktigt vad man skulle önskat själv ;), men vadå...försök själv som någon sagt. Men inte lätt att bygga en bil själver, tycker det var friskt vågat och ändå en kul grej.. Mvh Janne. |
|
|
"Fälgarna skulle ha varit åtminstone 17''" Faktum är att en äkta har 15" fälgar (dock riktigt breda bak). Och som ofta på replikor missar man på fälgarna. Fel dimension och de fyller oftast inte upp hjulhusen som på originalet. Men ett par som liknar originalet borde han kostat på sig. Tyvärr tror jag däcken blir mycket dyra och kanske t.o.m. svåra att få tag i (?) så jag har förståelse för avsteget. Håller med om att ganska mycket skiljer karossen från originalet. Detaljkvaliten lämnar mycket övrigt att önska men jag är ändå imponerad av folk som bygger sin egen bil från scratch, hur många här skulle fixa det? Inte jag iaf. Håller inte med om att han borde struntat i att ha byggt bilen. Att ägaren själv är nöjd är det som räknas tycker jag. |
|
|
Går bort för mig..... När han ändå lagt ned tid på egen rörramskonstruktion, kunde han väl byggt den för att passa en glasfiberkaross i orginalstorlek. Sedan ett inköp av en 750 så hade ju utgångsläget varit betydligt sexigare :) Nåja, han började -87 så möjligheterna i dags datum kan ju inte räknas in..... |
|
|
15 tums fälgar i originalliknande utseende eller t.o.m. original hade ändå inte sett riktigt rätt ut på den där vagnen :) För dom flesta ser väl? att denna bil är ett "hopkok". Men ok, originalfälgarna hade väl varit bättre än dessa han har nu,men man kan misstänka att han inte "orkade" med det av någon anledning, men det mesta i den där bilen är avsteg från originalutseendet ändå så.. Mvh Janne. |
|
|
För att hållt på i 22 år, så trodde jag att resultatet skulle bli betydligt snyggare. Får väl hoppas han blev nöjd! Äger alltid 1 BMW |
|
| Skit samma vad jag och andra tycker egentligen, gubbrackarn har haft kul och är nöjd, det är det som räknas. | |
|
HAHA, det va ta mig f.....n det värsta jag sett!!. Tycker det är kul att folk vågar satsa på saker dom vill göra. Men detta!?. Ärligt, slängt ut 22år av sitt liv på detta skräp. Finns det nån finnish? Mvh Henke |
|
|
Man får respektera bygget, men själv hade jag nog tagit ett lån, köpt en riktig och spenderat tiden med att jobba och betala av lånet. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
| bra sagt amullo :P | |
| En eloge för att han gjort det. Den var dock allt annat än vacker.. | |
|
Länk Den där såg då nästan ut som "på riktigt", med en V8 motor i alla fall :) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.