|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet orsaken till att man inte hade någon Hofmeister-knyck på E34 Touring? Den har ju hängt med ett tag om man säger så. Likaså på Z3-coupé. ///BMW - Was sonst! | |
| Kanske för att det skulle se konstigt ut på en kombi. | |
![]() 13.409 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
E39:ans formgivare tyckte iallafall inte det :-) Och jag håller med, klart det ska vara en Hofmeister kink! |
|
Jag har också saknat den, tycker det är en jättemiss i designen på E34T. Däremot blev bakljusen snyggare än på sedanen, de är större och går runt hörnet. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
![]() 13.409 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
E36 Touring har väl i princip ingen kink heller, men vad jag vet har alla andra Touring modeller det. Som ErikW säger så skulle jag gärna sett E34 Touring med kinken - tycker faktiskt det ser lite konstigt ut där vid bakrutan på en E34 Touring (men det där kan kanske bero på att man är van och förväntar sig se en kink där). |
|
E36 har i alla fall en antydan till det: Länk E34 har inte någon knick alls, det ser ut som på Audi: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Va? :P | |
|
Förklaring till vad Hofmeister-knicken är: Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Början på en projekt-tråd? Att göra en Hofmeister-knyck på en e34T vore väl den ultimata nördigheten sub-kategori BMW. Ingen som kan bidra med en e34T? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.