|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Jag har letat och letat. Jag har sett att det finns flera trådar som tar upp frågan, men jag har inte hittat någon eninghet. Letar efter en uppsättning 19" till bilen (325IMT e91) och är väldigt sugen på några BBS Lemans replicor. Men vilket offset sitter bra på bilen? Enligt Kalkylatorn på e90post.com så motsvarar 19x9,5 ET45 bak Bmw orginal. Men Mark på BM Autosport rekomenderar 5mm spacers till ovanstående. Är det någon som har eller har haft 19x8,5" fram och 19x9,5" Bak och kan dela med sig om vad som sitter bra utan att skrapa i eller kräver valsning etc? Väldigt tacksam för svar! Mvh, Amund | |
| ET40 ligger nog närmre sanningen till E90/E91, tror original M225 har ET37. Sen är det snarare en smaksak om man vill få ut dom längre från hjulhuset. | |
|
ET33-37 rekommenderar jag på bakhjulen! ET45 är fel åt helsicke och en 10mm spacer rekommenderas. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Tackar för svar! Så 19x8,5 ET 30 Fram & 19x9,5 ET 35 Bak sitter bra (och snyggt) utan att jag behöver hålla på med spacers? Mvh, Amund |
|
| Kommer sitta som handsken på handen, inga spacers behövs. | |
|
Toppen, då vet jag vad jag ska leta efter. Tackar för hjälpen! Mvh, Amund |
|
Bayer_Aleks |
Jag har 35 fram o bak på mina fälgar, hade bara lite bekymmer med däcken (275 breda) men det löstes lätt med en valsning på innerskärmkanten. Hade jag tagit 265 eller 255 så hade det inte tagit i kant. |
|
265 hade jag tänkt att köra med. Men jag använder bilen som familjebil med allt vad det innebär så jag vill verkligen inte att det ska skrapa.. :) Mvh, Amund |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.