|
|
|
|---|---|
|
Hej! Problem igen. I början av Juni köpte jag min 540-98 utanför Hamburg, bilen dricker ca:2,7 liter/mil vid blandad körning. Det luktar dessutom avgaser som fan när bilen står på tomgång. Bilen går inte lika bra som när jag testade den i Tyskland (den levererades hem med biltransport)Innan hemtransport skulle den servas men det sket do i. Väl hemma, så vid start havererar katten, vilket man tycker är mycket märkligt. Jag misstänker att de har fifflat med bilen. Har någon något tips, börjar bli något frustrerad | |
| Om det går åt så mycket soppa kanske det är naturligt att katten går åt helvete, var har du för tomgångsvarv? är tomgången jämn?, samma beteende varm som kall? | |
|
Hej! om du köpte på BMW har du europlusgaranti, annars gäller väl normal köplag i tyskland. den är hårdare än i sverige, exempelvis har vi hårdare krav på köparens undersökandeplikt i sverige. om du har köpt den i en exportbarack så är det svårt att få rätt, på en större märkeshandlare är det lättare tror jag. hota med advokat och se vad som händer! förresten, finns det ingen europeisk reklamationsnämd? Mvh Johan |
|
|
Låter som lambdasonderna har pajat och sen gett fel signaler till motorn och däravkatraset. Kattar är mer eller mindre stdfel på 540 förresten. HAr två ligger som är friskaom det kan vara till ngn hjälp. Kolla med Bilsalongen heter väl din ÅF om dom kan ställa diagnos och ge ett kostnadsförslag. Därefter på säljaren gärna via advokat. Nya kattar och lambdasonder på BMWverkstad ligegr kring 20kkr. Mvh ASken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.