AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.433

Eget motiv på tröja, vad får användas?

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Tänkte trycka upp en tröja med lite bmw -tema.
Kravet för att trycka upp är att man har fullständiga rättigheter.
Så undrar vad man kan använda och inte.
Själva loggan är ju utesluten.
"När du älskar att köra" är ju nåt som inte borde vara några problem?
Sen att använda en sån här Länk fast på en bmw borde väl inte heller vara några problem?

Vill bolla lite ideér om vad man kan ha för tryck och inte...
Du har rätt att använda "När du älskar att köra". Finns ingen som kan hindra dig från att trycka de orden på en tröja. Vill du även ha en bild på en BMW föreslår jag att du tar ett kort på din egen bil och redigerar det. Sen är det bara att skicka in för tryckning.
"Kravet för att trycka upp är att man har fullständiga rättigheter."

Är det ett krav från dom som ska trycka tröjan?

Ska man bara trycka upp en tröja för eget bruk så är det väl inte olagligt att använda loggan? Eller?
B2
178
B2L
E30 318 Cabrio -92
Alfa Romeo GTV 3,0
Om du planerar att trycka tröjor i kommersiellt syfte kan du nog inte använda BMW´s logo men om det bara är till dig och några bekanta kan jag inte tänka mig att det skulle innebära problem att använda loggan. Man kan ju undra om det finns några licensavtal för alla marknadsknallar som säljer tröjor, jackor, snusdosor osv med kända varumärken på, typ BMW, Mercedes osv. Eller de som säljer klistermärken till bilar, typ framrutestreamers, med loggor på.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Såhär står det:Länk
Här är exempel på saker som inte trycks Länk
Är under "Varumärkesintrång" som detta gäller då.
Mig veterligen så gör man intrång av detta slag om man trycker upp bmw-loggan utan tillstånd då detta är en skyddad logga.
Om man ska fråga om rätt att trycka upp logga,tror ni man måste vända sig till Bmw i Tyskland?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.