|
|
|
|---|---|
| Hej! Jag har en bmw 740 94- E38 med m60b40. Jag har fått tag i en Typ M62B44 eller en alpina 4,6 är det igentligen, men den är väll byggd på M62B44? Passar den i en e38 4.0? Alpina motorn sitter just nu i en e39:a. | |
|
Ja, det ska den göra som jag förstått det. Har dock inte provat själv. Möjligen att trågen skiljer mellan E38 och E39 i övrigt borde det inte vara några större problem. I vilket fall kan du ju flytta över sånt som möjligen skiljer, från din M60. Typ tråg, grenrör, kringaggregat, motorfästen, whatever. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Ja det passar, finns flera E34:a ägare som monterat M62B44 i sina. Stephan |
|
| Okej! Det låter ju jättebra! Det är inga immobilizer eller liknande som man måste koppla ur eller ta med från den andra bilen? | |
|
Från 1/95 har alla BMW EWSII startspärr den behöver kopplas ur eller få att fungera med din bil. Jag vet inte hur man gör det, men någonslags programmering bör krävas. Stephan |
|
| OKEJ.. Låter ju inte bra! någon som vet hur man ska göra då med starspärren när man byter motor? koppla förbi? byta tändlåset med?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.