AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.903

Reducerad effekt i 2010 130i?

Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Kikade på bmw.se under tekniska specifikationer för 130i 3 och 5 dörrars versionerna. Noterade att de ändrat HK antalet för motorn från 265 till 258. Har de degraderat denna juvel till motor/bil??

//P
Där man bygger sin egen BMW 130I på bmw egen sida står det 265hk
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Konstigt att de då ändrar i faktabladen samt under information om de 6-cylidriga modellerna på både HK & KW siffrorna. Kanske en miss hos webbteamet. Hoppas bara att de inte dragit ner på kraften även om det är med bara 7hk..
Pavel:Jag ser att det står 258hk på 130i på 2010år-Modell på fler sidor så tydligen så har dom dragit ner motoreffekten, man kan fråga sig varför
Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
Är det inte bara nya motorer på g? I nya 5-serien heter modellen 528i = 258 hk. Samma sak med Z4an (sDrive30i) . Man får väl förmoda på sann BMW-maner att bilarna ändå går snabbare än sina föregångare :)
vad har 330 då?? har för mig att den hade 272hk eller var det någon annan x30 modell?? vad är de som skiljer de lika motorerna ? är det bara annan programvara eller?
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Nu blev jag orolig... att fingra på perfektion (som jag anser att 130i är/var) kan sluta illa. bara det att dra ner på Hk antal i topmodellen tar emot.. Borde höja effekten istället?

-->BMW
RÖR INTE 130I:n!

jag älskar fortfarande denna modell så jäkla mycket! =) En dag kommer jag skaffa en igen, en 265hk version alltså..
Jag har nu fått min 130im med 258hk motorn, jag tycker den känns vassare än 265hk den svarar bättre på gasen med den nya motor om det är programvaran i bilen som gör det vem vet men helt klart bättre gasrespons.
Jag hade en 265 hk 130i (LCI/Efficient Dynamics). Efter jag hakat på Performance insug och utblås inbillade jag mig att responsen inte kunde bli mycket bättre (iaf inte med bibehållen garanti och försäkring...).

Ergo: inte utan att man undrar hur din 10:a skulle bli med dessa mods, BMW Berra!
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Om ni bänkar dom så är det 272 hk.
Man ju inte komma för nära (på spec) 135/335/535

Byta upp sig? Till vad då?
Jag hade en 265 hk 130i (LCI/Efficient Dynamics). Efter jag hakat på Performance insug och utblås inbillade jag mig att responsen inte kunde bli mycket bättre (iaf inte med bibehållen garanti och försäkring...).

Ergo: inte utan att man undrar hur din 10:a skulle bli med dessa mods, BMW Berra!
Konstig dubbelpost... sorry. (Skyller på SJs internetuppkoppling ;))
Helgesson:Jag funderade att sätta på Performance insug och utblås på min före detta 130im-08 men tycker att det var lite väl dyrt.
karlhilding:Så du tror att motorn ger 272hk
bmw berra: har du bilder på din bil?? 3 eller 5-dörrars??
bmw_jerry:Har inga bilder på bilen det är en 5-dörrars.
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Det är vad BMW representanter säger att den skall ge samma.
I varje fall så skall det gälla på 528 (258 hk).

Byta upp sig? Till vad då?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.