|
|
|
|---|---|
|
Kikade på bmw.se under tekniska specifikationer för 130i 3 och 5 dörrars versionerna. Noterade att de ändrat HK antalet för motorn från 265 till 258. Har de degraderat denna juvel till motor/bil?? //P | |
| Där man bygger sin egen BMW 130I på bmw egen sida står det 265hk | |
| Konstigt att de då ändrar i faktabladen samt under information om de 6-cylidriga modellerna på både HK & KW siffrorna. Kanske en miss hos webbteamet. Hoppas bara att de inte dragit ner på kraften även om det är med bara 7hk.. | |
| Pavel:Jag ser att det står 258hk på 130i på 2010år-Modell på fler sidor så tydligen så har dom dragit ner motoreffekten, man kan fråga sig varför | |
| Är det inte bara nya motorer på g? I nya 5-serien heter modellen 528i = 258 hk. Samma sak med Z4an (sDrive30i) . Man får väl förmoda på sann BMW-maner att bilarna ändå går snabbare än sina föregångare :) | |
| vad har 330 då?? har för mig att den hade 272hk eller var det någon annan x30 modell?? vad är de som skiljer de lika motorerna ? är det bara annan programvara eller? | |
|
Nu blev jag orolig... att fingra på perfektion (som jag anser att 130i är/var) kan sluta illa. bara det att dra ner på Hk antal i topmodellen tar emot.. Borde höja effekten istället? -->BMW RÖR INTE 130I:n! jag älskar fortfarande denna modell så jäkla mycket! =) En dag kommer jag skaffa en igen, en 265hk version alltså.. |
|
| Jag har nu fått min 130im med 258hk motorn, jag tycker den känns vassare än 265hk den svarar bättre på gasen med den nya motor om det är programvaran i bilen som gör det vem vet men helt klart bättre gasrespons. | |
|
Jag hade en 265 hk 130i (LCI/Efficient Dynamics). Efter jag hakat på Performance insug och utblås inbillade jag mig att responsen inte kunde bli mycket bättre (iaf inte med bibehållen garanti och försäkring...). Ergo: inte utan att man undrar hur din 10:a skulle bli med dessa mods, BMW Berra! |
|
|
Om ni bänkar dom så är det 272 hk. Man ju inte komma för nära (på spec) 135/335/535 Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Jag hade en 265 hk 130i (LCI/Efficient Dynamics). Efter jag hakat på Performance insug och utblås inbillade jag mig att responsen inte kunde bli mycket bättre (iaf inte med bibehållen garanti och försäkring...). Ergo: inte utan att man undrar hur din 10:a skulle bli med dessa mods, BMW Berra! |
|
|
Konstig dubbelpost... sorry. (Skyller på SJs internetuppkoppling ;)) |
|
|
Helgesson:Jag funderade att sätta på Performance insug och utblås på min före detta 130im-08 men tycker att det var lite väl dyrt. karlhilding:Så du tror att motorn ger 272hk |
|
| bmw berra: har du bilder på din bil?? 3 eller 5-dörrars?? | |
| bmw_jerry:Har inga bilder på bilen det är en 5-dörrars. | |
|
Det är vad BMW representanter säger att den skall ge samma. I varje fall så skall det gälla på 528 (258 hk). Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.