AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.173

Ventilerade säten?

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
BMW har nu till slut kastat in handduken och erkännt att man inte får ordning på min bil. Tyvärr är F11 lite för långt borta för att vara intressant, så jag kommer att speca en ny E61 Igen). Vilket ju inte är så pjåkigt...

Funderar på ventilerade säten och undrar om någon på forumet har erfarenhet att dela med sig av? Värt pengarna? Vettigt? Gör det nytta?

----
BMW CS #6212
A_
639
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Hej!
Har tyvärr inga egna erfarenheter av säten men blev nyfiken på vad din bil hade för fel då man inte fick ordning på dem.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Motorn rycker...

Sedan vad exakt felet är vet egentligen igen. Detta till trots att både teknikgurun Jonas såväl som BMW i München varit inblandande.

----
BMW CS #6212
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Narvselius:

För att undvika att råka köpa din bil, vilken handlare byter du in den hos? Skönt att du till slut får upprättelse av BMW!

Mvh /Robert
Har dom tagit beslut att ta tillbaka biolen eller?
Håller ju själv på att och bråkar om en ryckig 530i.
"bilen" skulle de va.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Min bil kommer inte ut till försäljning förrän de har fixat problemet, så det kan dröja... Dessutom skall säljarna berätta att det har varit en "problembil" som tagits tillbaka för åtgärd.

Bilen återbördas där den köptes (Paulssons Bil i Helsingborg) när den nya kommit, och den nya är ännu inte beställd eftersom den ekonomiska biten mellan mig och BMW inte är avgjord än - så tro inte att den dyker upp i hallarna innan sommaren...

----
BMW CS #6212
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Dragan_77: Jepp. Det tog dock 2,5 år och nio besök på verkstaden, >120 stilleståndsdagar. Så tro inte det är enkelt. Och låt mig understryka, hade de fått ordning på bilen hade jag gärna kört vidare med den; den är ganska så rejält lastad med utrustning och är därför "värd" att rulla ett tag till.

----
BMW CS #6212
Hur har dina symton varit?
Har själv ryckningar lite då och då BMW Sundsvall (molin bil) har bytt
ganska mycke. Tändstift, tändspolar, spridare motorstyrning pumpar
och programerar om mjukvaran. Nu ska dom byta en tändspole till som
larmar.
Men vad jag märkt nu dom sista månaderrna på långkörning är att
motorn under korta ögonblick dör av helt, vilet enligt mig inte kommer
från mig en enskild tändspole.
Känns otroligt enerverande när bilen i övrigt är gudomlig,och allt under
normal mjuk farthålnings körning, bilen går till 99% med mycke snäll
körning och är inte på någotvis piskad. älskar min bil och vill inget
heller att den går som dom ska.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Dragan_77: Påminner mycket om min bil Du skall få Molin bil att kontakta Jonas Nilsson på BMW Sverige; han är den som eventuellt kan hjälpa.

----
BMW CS #6212
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Narvelius: Har du haft bra eller dålig kontakt/korrespondans med Paulssons HBG? Funderar på att beställa F10.an av dem....
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Jag har ventilerade säten i min bil. Fungerar som bara den faktiskt. Snabbt och avkylande. Oavsett, tror inte jag sätter det som krav på min nästa bil:-)

Mvh
Hosse
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
janih - det har allmänt varit svårt att få acceptans för bilens inbyggda fel, oavsett om jag vänt mig till ÅF eller till BMW Sverige. Det skall naturligtvis inte ta 2,5 år att erkänna att man inte får ordning på bilen, och möjligen har det faktum att all service gjorts av Förenade Bil i Malmö komplicerat det hela eftersom de annars skulle ha haft en direktkontakt med verkstaden och kanske insett att allt inte stod rätt till tidigare. Men det är ju bara spekulationer.

På försäljningssidan kan jag varmt rekommendera Paulssons Bil; Peter "Pidde" Karlsson är kanon att ha att göra med Kontakta honom gärna och hälsa från mig!

----
BMW CS #6212
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Till saken vill jag också lägga till att den ekonomiska uppgörelsen var helt ok; både jag och mitt juridiska ombud var nöjda så när väl BMW reagerade så gjorde de det på ett bra sätt.

Ny E61:a är beställd av Paulssons Bil och jag ser nu fram emot v18, samtidigt som jag nu äntligen kan lägga denna synnerligen trista och frustrerade upplevelse bakom mig!

----
BMW CS #6212
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Narvelius: tackar för svar/info, har kontakt med Ola på Paulssons Bil, han är också kanon. Mkt snabba mailsvar och stort tålamod...inte alltid man får/har det av bilförsäljare precis.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.