|
|
|
|---|---|
|
Hej! Sitter här 45 mil hemifrån och tänkte mig beställa bromsslangar men blev fundersam på om jag har ABS eller inte, har bilder på motorutrymmet så kan kolla lite där men vet inte hur systemet ser ut på bmw, någon som kan visa på en bild hur det ser ut? Bilen ifråga är en 520-92. | |
|
Det är lika slang oavsett om du har ABS eller ej. Länk Länk Snabbaste svaret på om du har ABS får du om du klappar på en tvärnit på snön. Knattrar det och känns i pedalen har du ABS. |
|
|
Tackar! Bilen står avställd nere i ett garage ca 45 mil ifrån mig nu så kunde tyvär inte kolla men har en bild ifrån motorummet med mig. Det skillde ca 500kr om det va abs eller ej så antog då att det va någon skillnad? |
|
|
Oj, min tidigare länk för variant MED ABS var felaktig. Här en ny:Länk Själva slangen (pos.7 i denna länk) är densamma oavsett du har ABS eller ej. Däremot skiljer det på rören, om det var de du menade? |
|
| Okej, om du går in och kollar på slangarna här så ser du att det ska va någon skillnad: Länk | |
|
Länk Länk Bak sitter det två slangar/sida oavsett ABS eller ej. Samma artikel nr. De stålomspunna du länkar till heter -6 på slutet för ABS och -4 för icke ABS. Tror att det ena kitet innehåller 4 slangar och det andra 6st av någon anledning. Trots att din bil har 6 slangar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.