AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
881

Samma kyl 740ia 540ia?

Ka
53
Karlsson91
525iA - 95
540i - 94
Hejsan!
Undrar om det sitter samma kyl o 740in som det gör i 540in då min kompis spräckte sitt på sin 740igår. Vet att E34an och E32an delar ganska mycket delar.

Mvh Karlsson
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Enligt BMWs katalog ska kylarna vara lika eftersom de har samma artikelnummer
Länk
Klicka dig tillbaka för att välja E34 och jämföra

jo
429
joblock
740iA -92 (E32)
750iA -96 (E38)
328i -00 (E46)
MB 500SL -04

Här kan du kolla partnummer.
Länk

mvh.
Lasse

## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ##
Ka
53
Karlsson91
525iA - 95
540i - 94
Tack för svaren nu ska jag bara ragga tag i ett bättre beg oxå :)
A
223
A A
540iA Touring -99
Hej!

Jag tror att jag har en nästan ny kyl i garaget från en E32 V8 som jag skrotat.
Har du manuell eller automat? Jag har för mig att de är olika modeller beroende på växellåda.
Jag kan kolla artikelnumret i kväll.

Mvh

A A
En ny piratkylare kostar 1tkr från Ebay.de. Jag har köp där två gånger, så varför köpa beggat?!

Stephan
Ka
53
Karlsson91
525iA - 95
540i - 94
det e en automatare. Vill ha ihop bilen billigt och snabbt inte min bil utan kompisens :)
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Har själv köp kylare från KTE24 på E-bay Länk med blandad erfarenhet. Upptäckte snabbt efter installation att ena sargen var dåligt klamrad då den läckte vatten (flera klammer var ej ordentligt pressade mot sargen) samt att den läckte från expansionstanks anslutningen på kylaren. Reklamerade kylaren med hänvisning till ovan upptäckta fel, samt bifogade flertalet klara bilder på läckaget. Efter tre påminnelser och 4 månader fick jag ett svar att de hade sänt bilderna till deras leverantör, som i sin tur påstod att mitt kylsystem hade ett onormalt övertyck, troligen beroende på trasig topppackning eller sprucken topp. Snacka om "online diagnos". Då jag inte kunde vänta på en ny kylare så valde jag att låta BMW kolla upp mitt kylsystem som fö. var helt felfritt, och därefter montera en ny kylare. E-bay i all ära, men inte alltid bäst.

Mvh. Patric, BMWCS #4598
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Ebay har ju inget med saken att göra. Det är som att säga att det är fel på marknaden när en säljare gör en besviken. Ebay är endast en samlingsplats där olika säljare, privat och företag, erbjuder sina varor eller tjänster.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.