AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.091

19" Challenger kopior

Är det så att det inte finns BBS Challenge kopior i 19" till BMW, främst E46.

Tycker att jag letat på dom flesta tänkbara ställena men har bara hittat till SAAB tyvärr.
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
infosite tror ajg det är som säljer Challenge-kopior till BMW. Kanske bara är 18"? Jag vet inte men kika på blocket! Dom brukar kalla dom för "motorsport" eller liknande vill jag minnas..

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Länk

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
Bm
101
BmwMClubsport
BMW 520d M-sport -10
Har också letat efter sådana till min bil. Har hittat ovanstående i 18" men i 19" finns endast kopior som ser precis likadana ut med rätt ET dock utan själva motorsport trycken. Kanske inte är intressant då?

Mvh
Vart finns dom i 19" då?

Att det inte står nåt på dom har ingen större betydelse.
Ch
29
Chrille330i
330i Touring 2001
Är oxå intr av en länk till 19" kopior
Bm
101
BmwMClubsport
BMW 520d M-sport -10
Har tyvärr ingen länk till dom utan har fått några bilder skickad till mailen från fabriken de tillverkas i. Jag brukar köpa mina fälgar där. De tillverkas i Tyskland och jag har haft olika fälgar dom gjort tidigare och jag tycker att kvalitén och finishen är väldigt hög.

Om du/ni är intresserade kan jag kolla vad dom kostar? Jag har nämligen bestämt mig för en annan fälg till min bil, som jag har beställt och som tillverkas just nu.

Skicka ett PM om ni är intresserade.

Mvh Philip
Bm
101
BmwMClubsport
BMW 520d M-sport -10
Hej igen,

då har jag tråkiga besked att komma med. Dom fälgarna hade slutat tillverkas pga. dålig efterfrågan(?) och skulle således i min tro vara svindyra (om det ens vore möjligt) att specialbeställa.

Dom hade iofs lite andra fälgar för olika BMW modeller, replikor då.

Annars så hoppas jag att ni kan hitta Challenge hos någon annan :)
Ch
29
Chrille330i
330i Touring 2001
m5 eller m6 replikor då är det nån som har någon länk till någon bra sida.
Bm
101
BmwMClubsport
BMW 520d M-sport -10
Bumpar tråden lite:

Hittade 19" BBS CH replikor i Sverige tror jag. E-racegear har dom tydligen.
Har mailat och frågat hurovida de passar och om de finns för omgående leverans. Är det någon som har erfarenheter av denna säljare? Kändes kanske inte tipptopp på deras sida..
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Om ni vet om fälgar från e9x kan passa på era bilar - så kanske mina orginal Challenge 19" kommer att vara till salu inom en vecka.

/Andreas.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.