|
|
|
|---|---|
|
Har sökt efter en BMW E61 disel i Tyskland en tid. Bla. har denna varit & är intressant för mig Länk Så idag dyker denna samma bil upp på BLOCKET Länk Ringer dock och kollar med säljaren, han säger han är bilhandlare, och köpt flera bilar i Tyskland. Bilen finns dock ej i Kinda, utan inlåst i Stockholm, tills den ska besiktigas på fredag enligt säljaren, med det är ok att sätta in en handpenning om man vill. Man får dock inte titta på bilen, då den är "inlåst"? Jag kan inte förstå hur ett pris kan förändras så mycket på att han hämtat hem den. Är det någon som får chansen att titta på den så skriv gärna några rader om bilen. | |
|
Troligen någon som vill känna lite lätta pengar med tanke på att han ville att man skulle sätta in handpening innan man får se bilen eller kunna skriva nått avtal. Skriver ju tex att de sitter finslipad aluminiumpanel fast de är träpanel. |
|
|
Annonsen på Blocket är borttagen...Vad begärde han för pris? ___ //Ulf |
|
| 137.000 om jag kommer ihåg rätt. Spontant känns det som ett försök att blåsa folk på handpenning. | |
| Japp, runt 137-38 tusen. | |
|
Ja jag såg den också. På Blocket hande den bara gått 17.000 mil Men kan ju ha varit en liknande bil och han lånat bilder från AutoScout, Det var första bilden samt den på inredningen från passagerarsidan. Troligen var det nog något skumt med den hur som helst tror jag. Fanns ju en liknande ut för 125 tusen för en tid sedan också. |
|
|
Man sätter ALDRIG in handpenning till en svartförsäljare på Blocket. Inga seriösa handlare kräver handpenning innan man får se bilen och snor sina bilder från Mobile/Autoscout. ------- //Lövet |
|
zcooter |
Säljaren vill kanske trolla bort honom som ägare i bil registret, en del köpare vill ha få så ägare som möjligt. |
|
För oss som han läsa annonsen stod det nåt i stil med: "bilen måste bort" och sen ett svepskäl till det. Låter ju märkligt att man importerat bilen och den ställs av i Stockholm 30 mil från där man själv befinner sig i väntan på regbesiktning och samtidigt annonserar ut den på blocket dock utan att någon kan få se bilen. |
|
|
Hela upplägget stinker... ------- //Lövet |
|
| Har varit med om ngt liknande. Ringde på ngn Mercedes i Värnamo. En nysvensk svarade & förklarade att bilen inte stod i Värnamo utan i Stockholm & så ngn konstig förklaring till det. Kan vara samma person. Vet inte hur nära Kinda & Värnamo ligger men liknande story är det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.