|
|
|
|---|---|
|
Hej fick problem med min 523 im här i sommras! Den vart helt plötsligt låg höger bak, Bytte fjädrar bak men vart ingen skillnad alls. Dämparna är helt OK. Det tar i innerskärmen höger bak med sommardäckena. Vad kan det vara? | |
| Hej. Har du 265/35/18" bak? Tar det i vid hög belastning eller hela tiden? | |
|
Hejsan! jo det är 265/35-18 Det tar i vid körning i gupp. Sen om man lastar bilen så tar det nästan i hela tiden. |
|
|
Hejsan! Min 523a IM är max sänkt och har samma däckdimension som din. Har inte märkt att just höger däck tog i förrän jag körde 4 pers i bilen . Irriterande! Som en gammal Opel Ascona... Jag tog av hjulet och såg att det tar i inneskärmen och sliter på plasten, så det är inget farligt, men som sagt irriterande som f_n! Du kan testa och lyfta bilen på vänster sida så att den högra hjulet går in, och då kan du se vart det tar i utan att ta av hjulet. Tar det i plåt, då får du valsa. Hör av dig, lycka till! |
|
|
Min är inte sänkt något alls. Har sett att bägge däckena tar i, men mest det högra och då har jag inte nå folk i bilen alls. Det tar i iden invalsade plåten i innerskärmen så det högra däcket nötts lite. Jag har bytt fjädrar och kollat så att dämparna är okej. Kan jag ha fel ET på fälgarna? Hjulinställning kan det ha något med det att göra? kan inte komma på något mera. /Oskar |
|
|
Vet inte riktigt med ET jag har Y rondell 58, replica. Hjulinställning är gjord i samband med hjulbytet. Jag vet att mina bakhjul lutar (ovansidan) mot karossen. Kan det vara nåt? Det finns en manuell vals maskin här på powerbörsen har jag sett,ca 700-800kr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.