|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
qdtjant - jo det borde jag för att säkra maxeffekt, men jag ska prova ekipaget med de nuvarande (som ju ändå är av grövre kaliber än 330 original) och se var jag landar. Möjligen kan effekten strypas på riktigt höga varvtal, men som sagt..jag vill känna mig fram först. |
|
|
släng gärna upp lite videoklipp oxå :) efter du monterat grenröret /Jonas |
|
|
En fråga till er som har lite extraladd - hur gör ni vid 0-100 för att undvika hjulspinn hela vägen? Går ju knappast mäta en rättvis tid om man inte har fäste en meter. Som det är nu, släpper det ju i 80-90 när man kick-downar. |
|
AeroX |
Vad gav det för effekt nu då?:) Hehe är inte optimalt att prova nu iaf...är ju för kallt och snöigt ute..:) i värsta fall får du väl skaffa klistrigare och bredare däck så du får lite fäste... Själv kör jag med 265 R-Däck och det spinner iaf..... |
|
Jag kollade upp effektangivelserna lite noggrannare nu eftersom en del av er säkerligen är intresserade av det : ) Uppgiven effekt original: 231 hk Bänkad effekt på hjulen: 190.8 hk Omräkningsfaktor 231/190.8 = 1.21 Kompressoreffekt bänkad: 275.7 hk Motoreffekt 1.21*275.7 = 333.79 hk |
|
| Ovanstående effekt är då utan sportgrenrör med sportkattar, eftersom jag ännu inte fått tag i någon som kan göra det åt mig : ( | |
|
Men släng upp lite filmer dååå! :) /Jonas |
|
| Jaja, jag ska göra det...men jag vill ha grenrören monterade först. Med kompressorn som tvångsmatar 3-litersburken måste den få andas maximalt för bästa effekt : ) | |
|
Tid beställd för grenrör+sportkattar nu. Tisdag är sagt...sen får Schmiedmann bekänna sin rostfria färg : ) Får se om man känner av någon direkt ökning från nuvarande 334 hk och 360 Nm efter att kompressorn får andas lite lättare. Mitt problem är spridarna, som kännbart inte riktigt orkar med på högsta varvtal...men det kanske räcker med effekt utan att maxa. |
|
| Kommer bli en härlig sång i maskinen :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.