|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
"Nej, det var en extern firma som gjorde det på uppdag av er..." Förstår inte vad det har med saken att göra? Vi åtgärdade ditt problem genom att få fjädrarna bytta och betalade en ny hjulinställning? Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
| 330-mike: låter ju riktigt bra. du får återkomma med nya siffror sen när du e helt klar ;) | |
|
CooperVickis: Saken är den att jag fick vänta över en månad på att få fjädrarna bytta. Trodde att jag väntade på att ni skulle komma tillbaka från semestern och byta dom, men sedan anlitar ni in en extern firma att göra bytet iaf. Varför kunde jag isf inte få gjort det snabbare? Därav därför jag trodde att ni helt enkelt inte hade verkstad eller kunskap för att byta fjädrarna... MVH Christofer |
|
|
Men helt ärligt crille, åk inte dit nästa gång då om du är så missnöjd och sluta skräpa ner tråden. De kanske redan hade så mycket inbokat att de skickar vidare en del jobb. Det spelar ingen roll här, ring och ta det med honom personligen och inte här... Nu vill jag ha lite mer faq om 330in :) Youtube kan du ju ladda upp ditt filmklipp på sedan länka vidare hit. |
|
|
Helt ärligt cheffer, det är inte jag som diskuterar fram och tillbaka. De påstods att Schmiedmann i Kungsbacka byggde kompressor och mappade, det ifrågasatte jag och det visade sig mycket riktigt att de inte gjorde jobbet utan lämande vidare till andra. Det är skillnad på att göra jobbet själv och förmedla det. Jag kan lika gärna påstå att jag bygger kompressor på BMW, sedan låta ESS göra det och ta en mellanskillnad. Fattar du poängen? MVH Christofer |
|
|
Jag tycker det är positivt att Viktor är aktiv i forumet och besvarar frågor och bemöter kritik på ett seriöst sätt. Skulle inte kalla det otillbörlig reklam, även om det finns en gråzon mellan information och reklam som är lätt att hamna i om tipsen kan generera nya affärer. |
|
|
"Trodde att jag väntade på att ni skulle komma tillbaka från semestern" Även Lowtec hade semesterstängt under denna tiden. Vi hade kunnat chansa och bara ta ett par fjädrar från vårt lager men vi jobbar inte på det sättet. Vi var tvungna att först och främst ta reda på vad som hade blivit fel och sen åtgärda det. "Det är skillnad på att göra jobbet själv och förmedla det." Frågan kanske är vart gränsen går? Om man låter en annan avdelning ta hand om mappningen har man förmedlat hela tjänsten då? Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
AeroX |
Jag har haft avtal med Schmiedmann ang min bil,har betalat pengarna till Schmiedmann,har fått all info från schmiedmann,jag har bromspapper från schmiedmann. Att dom lejt bort en del av jobbet ser jag inte som något negativt,så länge Schmiedmann tar sitt ansvar och informerar kunden om pågående installations-status och tar evt ansvar om något går snett. Hade det inte kännts ok,så hade jag inte lämnat 100.000kr till Schmiedmann..... se det som reklam eller inte. Jag är en nöjd kund och kan stå för dom dekaler jag har på min bil. Dessutom så har jag fått deras pris på dom jobb som dom lämnat bort. lämnar denna tråden nu då det inte handlar om min bil eller om schmiedmann. Kul att du fått sån fart på din 330...hoppas på mer uppdateringar ang effekt och utveckling. over and out. |
Gee |
Nu handlar ju inte tråden om Schmiedmann, hur du blev bemött crille82 eller hur bra hjälp AeroX fick utan om 330-mikes bil och hur den blev efter installationen av kompressor etc, tycker ni bör ta eran diskussion någon annanstans än i den här tråden. (Inget illa menat till någon av er.) End of discussion. Tillbaka till mike: när blir det dags att få på sportkattarna etc? Lyckats filma något än? |
|
Var förbi idag och kikade på Mikes bil. Måste säga att installationen var riktigt läcker med svarta rör och svart kompressordel. Blir till att börja leta svart vortechkompressor nu för min del oxå vem säljer sådana? tycker bara det finns Skruvisar nu för tiden... /Ronny Helst på tvären.... Är drabbad av galna bilsjukan enligt min fru..... |
|
|
Gjorde två repor 80-120 idag med en kompis och tidtagarur i bilen och den bästa av de två blev 3.8 sek (möjligen 3.7 enligt honom). Tyvärr lyste den gula motorlampan idag, så jag vet inte om bränslefördelningen blev den rätta. Har hört att den lampan kan indikera luftmassevarning? |
|
|
3,8sek får väl anses som en bra tid. Tror min M3a gör det på exakt samma tid faktiskt (om jag minns rätt). För ni lär väl ha kört på 3ans växel? :) /Jonas |
|
| 3,8 är ju en rätt bra tid det. Vilken växel? | |
| Det borde varit på 3:an eftersom jag var tvungen att peta ner ett steg i steptronicen manuellt. | |
|
Men som sagt, jag vill nog göra om det där när bränsletillförseln är optimal. Claus på TC varnade för att mina spridare möjligen inte räcker till vid riktigt höga varvtal. Och så vill jag sitta ensam i bilen när jag kör nästa gång, så att jag lättar bilen med sådär 90 pannor ; ) |
|
|
Bromsade alltså ner till 80 km/h och låg i jämn fart en bit för att sedan kicka därifrån då. Ingen "flygande" mätning alltså, där vi var på väg upp i fart från början. |
|
|
Alltid kul med mer effekt! :) Men hur räknar dom egentligen? De ska då alltid fuska så det låter bättre. 10% drivhjulseffekt med 276hk på hjulen blir ju 306,6 hk, inte 336hk. Uträkning: 276hk / 0,9 = 306,666.... 306,666.... - 10% = 276 Jag menar inget illa, bara tycker det är tråkigt att de ska lura OSS om kunder.... När jag mappat min bil fick jag 541hk på hjulen, räknar jag då 10% förlust på det rätta sättet får jag 601hk i motorn. Räknar jag med 17% som en del gör får jag 650hk. Men vad spelar det för roll då det är effekten på hjulen jag egentligen har att leka med :) Lycka till med projektet ;) __ Nisse Ljung |
|
|
Nisse - jag vet inte om det handlar om 10 % som någon omräkningsfaktor. Efter trim o mapp förändras kanske förhållanden på ett icke-linjärt sätt? Tror inte att Turbocenter jiddrar så mycket faktiskt med tre olika bänkningar både före o efter. Kan ju vara jag som fattat fel också. |
|
|
Tid beställd för montering av grenrör+sportkattar. På fredag ska bilen andas lite friare : ) |
|
|
330-mike bör du inte uggradera spridarna som Claus varnade för ? /Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.