|
|
|
|---|---|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Hej, Sitter och planerar upp höstens aktiviteter och funderar på att fixa en eftermidags banträff i maj på Sturp Raceway. Det vore kul och göra en träff bara för BMW bilar i år, men går det inte att fylla ut alla platserna så är man givetvis välkommen med ett annat märke. Högst preliminära datum antingen den fredagen den 14 maj eller eller fredagen den 28 maj. För er som vill testa er egen bil på en riktig racingbana, teori och körinstruktioner ingår. Lunch ingår, samt kaffe, kaka och eftersnack Samling kl 11:00 upprop, teori och ansvarsförsäkring, grupp indelning Tid: 11:45-12:45 Lunch 13:00-17:00 bankörning 13:00-13:25 Grupp 1 13:30-13:55 Grupp 2 14:00-14:25 Grupp 1 14:30-14:55 Grupp 2 15:00-15:25 Grupp 1 15:30-15:55 Grupp 2 16:00-16:25 Grupp 1 16:30-16:55 grupp 2 17:00 kaffe och eftersnack Pris: 1495 kr exkl. moms, blir vi fler än 30 så sänks priset en aning Låter det intresant? Posta ditt intresse här och när du är helt säker på att du vill vara med och deltaga så gå in på min hemsida Länk och anmäl dig, anmälan är bindande och fakturan kommer direkt. |
| Du erbjuder ansvarsförsäkring, vilken typ är försäkring är det? | |
|
1750:- för 1 timme och 40 minuters körning per grupp (under förutsättning att inget händer) låter saftigt. Hade varit roligt gjorde lite mer budget elle rär det så dyrt med banhyra även på Sturup? Johan S Ordf.BMWC CS Sektion SYD Länk NS 8.29 |
|
|
Jag har kollat runt på nätet en del, och det verkar vara väldigt svårt att hitta billiga bankörningar. Kört en del bankörning med mc de sista åren och där kan man köra för ca 400 per gång med minst 1 timmes effektiv körning. Den körning som jag tror är billigast är med BMW SC den 14-15 augusti. Vet dock ej pris, men kört med dom tidigare. Om någon har tips på bra prisvärda bankörningar i skåne trakten, helst där man inte behöver vara medlem, så skulle tips uppskattas:)! Mvh. Richard |
|
|
Jag väntar fortfarande på svar från BMW-Båstad. Detta gör att jag betvivlar seriösiteten. Richard, att vara medlem och framförallt i BMW SC är en säkerhet. Du är då försäkrad genom licensen. Billigaste banåkningarna är alltid genom klubbar -och där är man medlem. Fria aktörer kan inte komma ner så lågt i pris, sedan har dom oftast ingen försäkring. |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Höfläkt: Den försäkring som ingår avser åverkan på räcken, softfence och annan egedom som ägs av banägaren och är obligatorisk för alla. Du behöver iinte tvivla på vår seriositet, vi har arrangerat banträffar i 3 år och har ca 45-60 deltagare per träff. den senaste träffen vi gjorde i oktober, var väldigt lyckad även om det var få och som kom med BMW. Eftersom jag själv är stor (eller var) BMW entusiast så postade jag här också för jag tycker det skulle vara roligt att se fler BMW bilar som också kan vara snabba runt banan och jag trodde att det fanns ett intresse när kapaciteten finns i bilarna. Men, men Allt som oftast möts man av negativ kritik eller falserier på Autopower... |
|
Jag vet ingen bana i Sverige som har en sådan försäkring. Då måste du som arrangör alltså ha tecknat den? Brukar normalt vara den som framför sitt fordon som är skyldig till dom kostnader han orsakar. Efterson det troligtvis (arrangerat av ett holdingbolag eller privatperson) inte är en SBF arrangemang med tillhörande licensförsäkring, borde det vara den som skrivit under banhyreskontraktet som står ansvarig. Är du medveten om den risken? Ansvarsbefrielser funkar inte. Det handlar inte om att vara negativ mot dina ambitioner, men det är fel att ge förespegling, och att inte klargöra vem som bär risk - innan. Lycka till med din banträff |
|
BM 683 BMW 502 -57
Vi är ett eventbolag och när vi hyr banan av Sturup i detta fall så ingår denna försäkring och det är en av anledningarna till att banhyran är dyr för företagsevent. Vi sprider ut denna kostnad på anmälda deltagare och man får skriva på en försäkran om att man kör på egen risk och står för de kostnader som kan uppkoma. har fungerat bra och jag är medveten om att det är ett stort ansvar och vi har strika förhållningsregler som vi skickar ut tillsammans med bokningsbekräftelsen vilket man är ålagd att följa som deltagare. Det är stor skillnad på klubbarangerade träffar, tävlingar och licensträffar som ska vara anmälda och sanktionerade av SBF, SBF har ingenting med företags event att göra. |
| Bra, tack för redogörelsen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.