|
|
|
|---|---|
|
ser ut som äkta m5 hjul och priset är ju bra, kunde till o med gå ner mot 3000kr. nu är det ju bara det att jag är rädd för att det är stöldgods.. personen bor i malmö (nära rosengård) och var tydligen invandrare.. skulle ni köpt det när de kostat 3500kr? Länk tips? | |
|
Bostadsort och ursprung gör det ju inte till stöldgods. Men inget uppgivet namn, numret är inte registrerat och att de passar på alla BMW (, det tvivlar jag på). Sen är det för bra pris så är det också en varningsklocka. Finns kvitto eller nåt annat bevis på att det är ägarens däck? Om inte det finns skulle jag avstått från affär. __________ Mvh Grelle |
|
|
Räkna inte med att hjulen är i bra skick... MVH Christofer |
|
|
Det är inte BMW M5 Originalhjul. Bakfälgen på M5 har en 2-3cm bred fälgkant. Dessa fälgar är kopior, tänk även på att BMW E39 har ett annat centrummått på navet. |
|
| Om man tittar ordentligt så ser man även att det lilla ///M emblemet fattas. | |
|
Grelle: nej men det ökar risken för att det är stöldgods ;) Martin_M: ok, så bra koll hade inte jag. detta låter ju fortfarande som en bra deal, men nu känns det som om chansen är högre att de inte är stulna eller vad säger ni? ska man köpa eller inte är frågan... |
|
|
Jag tycker man skall avstå köp generellt när man har en känsla det är stöldgods och att säljaren inte känns trovärdig. Tyvärr verkar det ju som det finns en marknad för stöldgods iaf som verkar omöjlig? att stoppa.. /Tobias |
|
|
Ska du ha dem på en E39? Här ser du fälgkanten bak: Länk Tittar man noga på den här bilden ser man även det lilla ///M emblemet: Länk De sista är dock i den ljusare färgalternativet som fanns, inte lika snyggt imo. MVH |
|
|
Eeehhhhh??? Kolla denna annons: Länk Är den inte misstänkt lik utseende mässigt? =) |
|
|
Ja, det är samma bild.. |
|
|
"Sajaad Bilvård" är den troliga säljaren. |
|
| Ena stunden 18 tum och andra 17.. avstå! | |
| Olika säljare i de 2 annonserna | |
|
I första annonsen så är det olika dimension fram och bak vilket är väldigt ovanligt på M5-kopior, dock så de bredder annonsören uppger inte samma som original, ska vara 8x18 och 9,5x18. Den första annonsen är också inlagd senare än den andra så troligt är att bilden lånats. Fälgarna på bilden är i alla fall inte original som konstaterats ovan. Man ser det också på dom smalare dubbelekerparen som på original inte är helt raka vilket dom är på de flesta kopior och fälgarna på bilden har raka ekrar. Tycker dock inte att fälgarna på bilden ser ut som 17". Kan det vara så att båda annonsörerna har lånat bilden??? ___ //Ulf |
|
|
Dubilidu!: jo tydligen nån som snott hans bild o lagt in på egen annons.. haha vad menar du, till vilken av annonserna? _pancho_: som sagt, det är inte samma annonsör. säljaren av 17 tummarna har snott bilden från han med 18". det kan du avgöra eftersom att det är 2st blocket lås på sidan av bilden. programmer: ok de är nog kopior som sagt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.