|
|
|
|---|---|
|
Har ett litet frustrerande problem med bilen. -Den är fruktansvärt svårstartad -Går hemskt dåligt upp till ca 3000 varv som att den gick på 2 burkar -Höga varv går bra, t e x när man kör landsväg Har provat byta tändstiften (nya), lambdasonden (bättre beg.) och LMM (bättre beg.) utan något bra resultat. Rotor och fördelarlock är knappt ett år gamla, så dom är fräscha. Lägger till en länk till en film jag spelade in med telefonen, ni får ursäkta kvaliten men det var det jag hade tillgång till just då. Ljudet är inte så bra men man hör den ryckiga gången när jag klivit ut ur bilen. När jag sitter inne i bilen och fått igång den så håller jag jämn gas mellan 24-29 sekunder in i filmen hörs att den går bättre tillslut. Upptäckte samma dag också ett nytt fel, efter jag bytt LMM, körde en vända och öppnade sen huven för å kika. Då ser jag att det läcker kylarvatten från motorn någonstans som far ner mot vevaxelskivan (eller vad den nu heter) ungefär där givaren sitter, kan det orsaka sån här gång om den blir blöt? Den har inte läckt tidigare så att jag sett den på marken eller så, den här gången var det en stråle en kort stund efter jag stängt av motorn. (var -20 kanske det?) Länk Ska se om jag kan ordna något bättre i film väg ifall någon vill. | |
| Glömde skriva att just efter jag stängde av inspelningen så dog den av på sin så kallade tomgång. | |
| Har löst felet nu, ifall det kan vara till nytta för någon annan så var det tändspolen som spökade för mig. | |
|
Så det var tändspolen Du skulle ha sat dit en japsdämpare, det skulle låta hård trimmad |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.