|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har ett litet problem... Så fort det är ojämntheter i vägen (hela tiden nu på vintern) får jag ett jättekonstigt missljud från vänster fram. Det låter som en plastbit som sitter löst och skallrar. Jag har dragit och slitit i allt jag har hittat under bilen och bytte stabilisatorstag på båda sidor igår utan framgång... Jag blir helt TOKIG på detta ljudet och undrar om någon har hört något liknande och kan veta vad det är? Det är inte bromssköldarna... Jag har sökt och ser inte att någon har samma problem då detta inte är ett klonkande ljud. Tack på förhand! | |
|
LÅTER SOM ÖVRE STÖTDÄMPARLAGRING ELLER FRUSEN STÖTDÄMPARE. KOLL OM DET ÄR OLJELÄCKAGE I DÄMPAREN |
|
| Stötdämparen ser bra ut inga visuella skador... Några tips på hur jag kan se om det är stötdämparlagring som är slut? | |
|
Hej! Jag har samma problem. Inte ens besiktningen hittar det. Har kollat med två oberoende verkstäder också och de hittar inget heller. Inget synligt läckage på dämparen. Jag är också inne på att det är stötdämparen/lagring som är slut. Bilen har gått 15.000 nu så jag ska byta stötdämparna och se vad det ger. |
|
|
Okej! Det blir intressant att se om det hjälper att byta stötdämpare! Min bil har gått 14500mil och det kan hända att det börjar bli dags för mig med, men den känns bra än så länge. Hör gärna av dig när stötdämparna är bytta så får vi se om det hjälpte! |
|
| Någon av spindellederna som är lite glapp horisontellt. SBP märker det inte. | |
| Vertikalt menar jag... | |
|
Hej, har samma fel på min. Har gått ca 15000 mil. Problemet uppkommer bara när det närmar sig -10°C. Vet att jag har läckage i en stötdämpare. Blir byte till våren och då byter jag även lagringarna. //H |
|
| Håkan, och övriga som tänker byta framdämpare. Denna beskrivning är perfekt att gå efter, med åtdragningsmoment och allt. OBS! var noga med att kolla innan hur fjäderavslutet är placerat på stötdämparens tallrik. Finns en pressning där det ser ut som att den skall ligga. Det ska den inte... Jag har plockat ner ena fjäderbenet en extra gång för det :)Länk | |
|
hade samma skramlande ljud fast hö fram förut, tog tid att hitta det, m det va en (för mig) skyddsplåt till bromsskivorna som sitter på insidan o kan rosta o ramla av, men då sitter det en lite bit kvar som man endast får bort om man tar bort hela bromsskivan! |
|
|
Hej! Nu är stötdämparna samt lagringar bytta och det blev äntligen tyst. Måste ha varit lagringen som var dålig trots att det inte var något synbart fel på den enligt meken. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.