|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Självklart har forskningen gått oerhört långt. Dom tänker mycket nu på att FÖREBYGGA krockar. Det "tänket" har dom inte varit inne på så länge. T.e.x. med bilar som bromsar automatiskt om man är för nära framförvarande fordon. (kan många behöva, dessa idioter som ligger för nära) Finns massor av andra innovationer, men vi får väl se vart det bär av... Beemoholist javisst! |
|
|
Man kan aldrig riktigt skydda sig mot trafikanter som "jag trodde jag skulle hinna före" alt " Jag kom ju från höger, NEJ du hade väjningsplikt etc etc. Det enda man kan göra är att optimera bilen så gott man kan. Förebygga för den stunden då man behöver panikbromsa,väja etc. Dvs sportbroms-klossar och skivor gör susen, tex ebc redstuff klossar har gått framåt i utvecklingen. Stannar en 2 ton BMW 10 meter kortare i 100kmh och 13-15m i 160. Det gör stor skillnad tillsammans med sjysst bromsvätska etc. Då har man förebyggt ganska bra då olyckan/det oförutsedda händer. |
|
|
Mtta Kvack: håller med.... Beemoholist javisst! |
|
|
Man kan köra lite långsammare, det ökar marginalerna ______ Fri fart på Sveriges motorvägar. Släpp koldioxiden fri. |
|
|
Jo, jag glider mest med min 750..så skönt. Man vet att det finns resurser om det behövs :) Beemoholist javisst! |
|
| Varför nödvändigtvis krocka med din E38a? Säkraste bilen är den som inte krockar./ Kör så det ryker! | |
|
Äntligen lite info som jag sökte: Länk Beemoholist javisst! |
|
|
Länk Beemoholist javisst! |
|
|
Lite statistik från England gällande säkerheten i dessa bilar; Mercedes W126 rated 1/9 Mercedes W140 rated 1/9 Mercedes w124 rated 3/9 Jaguar XJ40 (early) rated 2/9, Jaguar XJ40 (late) rated 1/9 (due to new front end) BMW E32 7-Series rated 7/9 BMW E38 -7series rated 3/9 Skall vara baserat på verklig skadestatistik. |
|
|
Alltså 3 av 9 möjliga? 3/9 ? Beemoholist javisst! |
|
|
Ju lägre desto bättre måste det vara. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Man får hoppas det ;) Beemoholist javisst! |
|
| Jabbal: har du någon länk till dina uppgifter? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.