AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.742

Bästa coilovers till M3 E36?

el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Börjar känna mig stressad för att hinna få klart bilen till snön försvinner, så jag måste beställa ett par nya coilovers min 3,2'a omgående...

Har hela tiden vart insnöad på att jag skulle smäcka på ett PSS9-kit men efter att ha läst i en del tyska och amerikanska forum där dämparna får dålig kritik så velar jag. Det är mycket pengar för något som kanske inte är så bra.
Tips på andra objekt mottages tacksamt... Koni? KW? FK? H&R? D2?

Bilen används endast för skapligt mycket bankörning samt glidaråkande på välbelagda vägar. Komfort kommer i andra hand. Ett krav är att det är ställbar höjd då jag skiftar fälgar mellan ban- och vardagskörning.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Jag ska som sagt prova K-Sport's kit på min bananpassade M3'a. Har provat KW på min M5-01 som jag körde både konbana och lite bankörning och de funkade bra där. Övriga märken har jag ingen uppfattning om men mkt handlar väl också om budget...

M V H
Stephan

Stephan: Vilket av K-sports kit blir det? Blir det "Street kitet" för ca 8" eller "Super racing kitet" för ca 25"? Kommer även jag montera ett K-Sport Street kit (M5 E39) är mer ute efter en moderat sänkning än "uber-väghållning", har dock svårt att tro att bilen kommer bete sig sämre med dessa nya dämpare än originaldämparna som suttit på i 13" mil, för visso inget fel på originaldämparna men bilen upplevs som något för hög...
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Dawwe:
Jag köpte detta;
Länk

M V H
Stephan

Stephan: Ok! Inte samma som jag köpte, köpte deras "Street Kit" Länk
Det ser bra ut iaf, återstår att se om de är bra oxå:)! Skall bli intressant att kunna ställa in framvagnen "bättre" så man får bilen att bli lite mer som man vill...
Visa användare
258
Sly
M3 SMG II, E46 -02
525TDSA, E39 -97
318 cab, E30 - 91
Jag kolla på olika märken av stötdämpare när jag skulle köpa till min m3 e36, för ett par år sedan. O jag kom fram till att Bilstains Pss9 var bäst. Har nu sålt bilen och har dessa stötdämpare kvar, har endast gått 800mil eller mindre.

Kostade nya 18000kr säljer för 11000kr
Visa användare
302
John John
M3GT-95
320iM touring-03
1502-75
Om det finns lite större budget än dom tidigare alternativen så ta kontakt
med Samuel på Millway. Han har erkänt bra kvalitets chassiedelar om du har
höga krav på bilen på bana. Imponerande vad mycket man får för pengarna med dom "nya" asiatiska kitten. / John
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
Jag körde pss9 tilsammans med ställbara kränghämmare från HR på min. Funkade kanon. Körde även camberplattor fram och camberstag bak vilket jag varmt kan rekommendera.
el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Sly - jag är eventuellt intresserad av dina dämpare, dra gärna ett mail till mej på r_elmgren (snabel-a) hotmail.com så kan vi diskutera mer där.

I övrigt har jag preliminärt satt budget till max 20k, men för dom pengarna så måste det vara något jag vet att jag blir nöjd med...
Den enda erfarenhet jag har är FK som jag har nu och de har inte imponerat mej. Slutkörda på ca 2500 mil, förutsatt att de var nya när förra ägaren monterade dom. Om än att bilen hårdkörs, men något bättre livslängd vill man ju ha.
Mi
208
MichaelB
328is -84 bmwcup #50
316ti -01
316ti -01
320iT -05
D2,K-sport & XYZ funkar alldeles utmärkt på banan de som säger nått annat har inte provat. Det börjar finnas rätt många som kör dessa på bana nu.

Det finns ett antal som har dessa kit som kör med bmwsc.
Jag kommer köra XYZ på cupbilen denna säsong.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.