|
|
|
|---|---|
| Cigarettuttaget har slutat fungera, har rökarpaket i bilen så uttaget i armstödet har slutat funka det med. Använder uttaget dagligen till att ladda mobilen. Så snälla någon som vet hur jag kan lösa detta. | |
Bayer_Aleks |
Har du kollat så det inte är så enkel grej som att säkringen har gått? Så var det på min farsas bil när dem slutade funka iaf. |
| Vet du vart säkringen sitter för just cigarettuttaget | |
| I botten på handskfacket har du en täckkåpa. Ta bort den så hittar du säkringen till bl.a. cigguttaget. | |
Bayer_Aleks |
Exakt, det ligger en lucka längst in i handsfacket med ett vred på högersida tror jag som man vrider ett halvt eller kvarts varv, sen ser du alla säkringar. |
Roffa1 |
Om det visar sig att säkringen har gått sönder, så finns det en anledning till detta. T.ex kortslutning, överbelastning,osv. Kolla upp laddsladden till mobilen. |
| Japp nu ser jag säkringarna, det är en j...la massa säkringar dessutom, försökt hitta en instruktion som förklarar vart säkringen för cigarettuttaget sitter men utan resultat. Får nog sitta en hel dag om jag ska kolla var och en, eller så blir det en färd ner till Bmw i Eskilstuna. | |
| Finns det inte en karta under bakluckan som på E60? | |
| Yes visst finns det en karta, nu är det fixat. | |
| Det finns en karta (vikt ihop) på baksidan av plast locket som du skruvade lös. Titta! | |
| Skrev i inlägget innan att det redan är fixat men tack ändå raj55. | |
|
Hej! En fråga. Vilken säkring var det som var trasig? Kom du på det? Tycker säkringsdiagrammet är en gåta i sig. Inget av mina 4 cigarettuttag funkar. Mvh Dave |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.