|
|
|
|---|---|
|
Kom att tänka på när vi var på bio för några år sen och skulle hem. Det var lika mycket snö som nu, ovanligt i söder. Körde runt ett gathörn, en vänstersväng, nästa gata lutar ganska mycket nedåt efter korsningen. När jag är mitt i svängen varvar motorn upp till 4000 rpm, med växel i. Jag far snett över korsningen ner mot parkerade bilar på höger sida, får stopp på bilen 20 cm från en vägg och en halvmeter från en parkerad bil. Där stod vi i nedförslut, snö och bakhjulsdrift utan diffspärr. Det spann och vid varje försök kom vi lite närmare bilen framför. Fick hjälp av bekanta som kom förbi, så det löste sig. Detta har aldrig hänt igen och det var ca 15000 mil sen. Gissar att det kom snö nånstans där det inte ska vara snö. | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Att frysa så förbenat om diverse delar är det konstigaste som min har hittat på. Mvh, Thomas E "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Jag fick ratten i handen vid avkörning från motorväg till en avfart en gång på min 2002tii...den bara lossnade huxflux...då satte jag hjärtat i halsgropen...hahaha Tryckte på den efter jag stannat och körde vidare. Det visade sig att en liten jävla skruv hade lossnat vid navet. Frasse |
|
|
Min E21 320/6 hade egenheten att automatchoken hade givit upp, samtidigt som gasvajern var trög och fastnade (och det dessutom var snö/is på gatorna och -10 grader kallt). Det var alltså lite intressant att komma in mot en korsning innan den blivit varmkörd och hölls igång på tomgång. Koppla ur, och sen skulle på samma gång med högerfoten: bromsa, pumpa med gasen för att hålla den igång och lyfta tillbaka gaspedalen genom att sticka in foten under den. Detta upprepades 3-4 gånger inför en korsning, tills man stod stilla och inte behövde bromsa (nej, handbomsen fastnade också, så man kunde inte bromsa med den och att lägga i fritt och bromsa med vänsterfoten var inget lyckat de få gånger jag försökte). == It takes a lot of knowledge to really mess something up == |
|
|
Var och köpte en 518 -90 i göteborg med en polare. Skulle hem till tranemo och jag körde 530in en bit före(polarn körde slö18) XD. en bit efter borås ringer han mig och ropar "Stanna för Helvete!". Jag kör in på nästa parkeringsficka och väntar. Då ser jag bilen med ett stort rökmoln efter sig. Han kör in på fickan och stannar, då kommer oljelocket rullande framför bilen, ganska skrattretande! Bilen går inget vidare,typ på 2 burkar och låter som ett tröskverk. jag kastade in oljelocket i skogen och bogserade bilfanskapet resten av vägen. m60-b30... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.