AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.266

Konstigt surrande i kupén, E39

NeZaN
Har börjat höra ett konstigt surrande vid klimapanelen. Låter lite då och då, ibland låter det konstant och fortsätter även när bilen är avstängd och ibland så låter det ingenting alls.

Det verkar låta någonstans vid klimapanelen iaf, och undrar om det kanske är hela klimaanläggningen som har något fel?

Hjälp uppskattas!

/NeZaN
NeZaN
Vill även påpeka att det kan låta fr.om. när jag ställer bilen för kvällen tills dagen efter då jag startar den!

/NeZaN
cr
183
criiille
540 IM -98
är väl insugsfläktarna med inbyggda givare. som ser till att du har rätt temp i kupen..
Ni
148
Niklasw
BMW 540IM 6vxl 2001
Det är som sagt surrandet från insugsfläkten nere på acc-panelen, den går i 16min efter du stängt av bilen.
be
47
bemu
520dA Touring -08
Hade samma surrandet tills jag tog loss ACC-panelen och rengjorde fläkten samt även själva panelen. Mycket damm där också. Nu är det helt tyst.
NeZaN
Tack för snabba svar. Ska in där och grotta imorgon! Däremot surrar det längre än 16min då det fortfarande surrar dagen efter att jag ställt bilen. Men ska in där och kolla iaf. Tokirriterande iaf. Låter ju illa. :) bör man använda något medel eller räcker det att bara rensa? Mvh

/NeZaN
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Kanske är drivsteget till kupéfläkten trasigt så att fläkten fortsätter att gå?
Annars kanske det är något luftspjällsservo som står och drar.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Det kanske är så att fläkten startar när du låser upp bilen, inte att den gått sedan dagen innan.

BMW CS #5206
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Så fort bilen väcks från sleepmodeläget startar fläkten, upplåsning, alt öppna en dörr eller annan lucka

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
NeZaN
Har nu tagit loss accpanelen för att konstatera att det är lilla fläkten som sitter där som låter. Dock hjälpte inte "rengöring". Jag blåste och plocka loss damm, men verkar som att lagret har gått i den. När jag tiltar panelen lite fram och tillbaka hör man hur den gnisslar annorlunda... Men panelen är ändå rätt kass så bara att byta antar jag. Kan man byta till vilken som eller är det special till 96:orna som allt annat?

/NeZaN
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.