|
|
|
|---|---|
Cartéen |
Är i valet att köpa mig en 135:a. Har hittat ett objekt vilken är utrustade med ett ljudpaket som heter BMW Radio Professional. Min fråga är hur låter detta system? Är det ett ett helt orginalsystem eller något bättre än orginalet? / Marcus |
|
Det är radion/cd som är "professional", högtalarpaket beskrivs vidare med antingen ingenting (standard) eller "hifi" eller "hifi system professional DSP". Först då vet du hur "bra stereo" den är utrustad med.. |
|
Cartéen |
Kollade och det är ej något Hifi utan standardhögtalare. Vad innebär detta nu då? Extremt dåligt ljud eller helt okej? / Marcus |
|
I min har jag hifi professional tror jag det heter, och det låter helt ok, det är första steget efter original. Var och provade en 118 med orgiginal och det låter inte så jättebra alltså, du får ingen fyllighet i ljudet, det saknas ganska mkt mellanregister och framför allt bas... |
|
Cartéen |
Aj då, det var inga roliga nyheter. Vet ni om det är samma system i 118 som det är i 135? |
| Det innebär rätt dåligt ljud, men har faktiskt en subwoofer under vardera framstol. Jag har själv det, det är inte värdelöst och man kan trösta sig med att det som heter HIFI inte är mycket bättre. Du måste upp till HIFI DSP för att det ska låta bra, och det är det väldigt få begagnade bilar som har. | |
| Ja, det är samma oavsett motor. | |
|
Jag har DSP-ljudet i min 135:a, dvs det värsta som gick att få när bilen tillverkades. Det låter på sin höjd som en halvbra eftermarknadsanläggning, definitivt inte värt pengarna enligt min mening. Lägg några tusenlappar på att få bra eftermarknadshögtalare och slutsteg inmonterat (går utmärkt att göra utan att det syns) och behåll BMW-stereon så får du garanterat bättre ljud än någon av BMW:s anläggningar. Eller så skiter du i radion och monterar på ett bra avgassystem och njuter av motorljudet istället, du blir garanterat lyckligare av det! :) |
|
Cartéen |
joxgbg: Blir nog att göra som du rekommendera att uppgradera till något bättre eftermarknadljud. Är du nöjd med din 135 förresten? Varit i valet och kvalet om jag ska välja 135 eller 335 men det lutar nog åt 135:an. Tycker designen är helt fantastisk! / Marcus |
|
Jag är supernöjd med min 135, den går som ett skållat troll. I ärlighetens namn tycker jag 335:an är snäppet snyggare, men det är roligare att åka 1-serie coupé efterssom den är så pass ovanlig. Dessutom ger den riktigt skön gocart-känsla. Tyvärr är inte inredningen riktigt i klass med tre-serien, men så är den lite billigare också. Motorn är en pärla, den bara skriker efter att bli trimmad, och när man gör det får man rikligt med belöning! Läs lite i 335-tråden i trimforumet så förstår du vad jag menar. |
|
| Steget som driver de 2 basarna under stolarna fram, vart hittar men dessa? Samt vilka basar rekomenderas att byta till? | |
| Samt vilken stolek är det på dessa elementen?! | |
| cod> följ länken i din tråd så har du svaret ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.