|
|
|
|---|---|
|
Har ett irriterande fenomen på min e60 525. Ibland när man kört känner man att det luktar svagt av glykol. Det är så lite att man antagligen inte känt det om man parkerat ute. Jag har bilen i garage. Jag har köpt bilen för några veckor sedan och jag är lite nojjig med bilar när jag precis köpt dem. Det är inte varje gång, bara ibland. Har funderat på hur jag kört när det händer. Kan inte minnas någon skillnad där, möjligtvis att det händer när det är lite kallare. Det försvinner inget vatten alls, inget övertryck i kylsystemet med kall motor. Inget synligt läckage, har kollat så fort jag känt lukten, haft den på verkstaden hos säljaren och de hittar inget heller. Luktar givetvis inte när den är där. Har den hos en annan verkstad för förbesiktning nu, han ska kolla lite på detta också. Bilen går som en klocka. Kan det vara att det varit en läcka tidigare och det har kommit glykol på motor etc och att det luktar lite när det kommer in snösprut och motorn är varm. Termostathuset ser ut att vara bytt men inte vattenpumpen, den är inte glapp och läcker inte som jag kan se. Lite vitt ärg på motorns framsida men inte jättetydligt. Antagligen är jag nojjig men har ni någon ide? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.