|
|
|
|---|---|
|
har hittat nya fälgar till min bil o undrar om det kan gå? det e dom nya bbs ch-r 20" bakfälgen e nog inga problem 10,5 tum bred med et 24 men går det med 295 or lr måste jag gå ner till 285 ?? sen e ju frågan framfälgen e 9 tum bred med ett et på 24 med :S och 245 fram tror ni att jag behöver avarva fälgen lr kan det kanske funka? idag har jag ett par bbs le mans kopior med et 20 bak på 9,5 tum fälg och fram et 35 så det känns ju inte helt omöjligt då folk monterar bakfälgarna ibland... tänka beställa dom i veckan i så fall så snälla kom med lite tips | |
|
Om du inte har speciellt behov för superbreda bakdeäck (typ turbo/kompressor och drag racing med 20" :D) så råder jag dig att inte öka skillnaden i bredden mellan fram och bakdäcken mera än nödvändigt. Bilen blir bara ännu mera understyrd. Gällande framfälgarna så tror jag att det säkert är möjligt, blir rätt agressivt och med normal camber "utanför", men om an gillar looken kan det bli ok. Sen har vi frågan hur låg bil du har. Här Länk hittar du en e46 M3 med 20*9,5 et 26 fram med 235/35 Här Länk hittar du även mycket info om agressiva setups. |
|
| tack för hjälpen alla,,,,, ingen som vet lr?? | |
|
Från diskussionen i ena länken ja psotade i mitt tidigare inlägg: Do the front rubbed without fender rolling? I am about to get 19x9 for the front and 19x10 (probably et20) for the rear, but haven't decided about the offsets yet. I'm running on stock camber and height. What is the most aggressive offset I can go without rubbing? tires size? TIA No rubbing up front but I'm rolled in the rear. An et 20 in the rear is good for the 10's, for the 9's up front I would recommend an et 27-29 for a flush fit with either 235 or 245. Tire sizes play a huge factor if you want a flush look. If you're at stock height tho, it's not going to matter too much. Drop her first, then see what you're working with... Diametern på 19/20 med varierande däck kan du ju räkna ut så det spelar inte en stor roll i denna diskussion. Oberoende så kommer de alltså att bli utåtstickande men du kan leka med Camber/höjd/tirestretch om du vill få dem superflush och "innanför" skärmkanterna. Eller sedan kan du svarva ner dem och få dem och passa "normalt", men men... Hoppas jag är till någon hjälp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.