AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
5.008

Larmet går, av kupevärmaren? E46

ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Larmet har gått på bilen ett par tre gånger nu. Varje gång när jag stoppat i motorvärmaren. Dock inte på en gång! Stoppade i den nu när jag kom hem och en stund senare så såg jag att den stod å blinkade. Den har betett sig likadant på jobbet. Har detta att göra med kupevärmaren? Och varför i så fall?
Har inget med Mvg att göra,utan kolla upp Ditt batteri i bilen istället.
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Jag larmade av kupén då dom slog av och på strömmen. Det räckte med rörelsen vid start av kupévärmaren för att larmet skulle gå.
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Ta bort kupévärmaren och se om larmet går.
Fick samma fenomen på min 5a ( e39 Touring -02 ) och då var det batteriet som var torsk.
Hände 3ggr vid anslutning av Mvg så jag fick samma tanke som Dej ang detta,men efter 2veckor så visade det sej att batteriet var boven.
Ni
221
Nick3
318i-91
Hej!
Hade samma ibland på min 325:a men då man låser bilen så trycker man bara en extra gång på knappen då avaktiverar man rörelse-sensorn inne i bilen...då är problemet borta!
Ls
443
LseBeemmer
Audi SQ5 8R

Tidigare ägt:
BMW 328i -99
VW Golf R32 -04
VW Golf VR6 Syncro -97
BMW 330i M-Touring -04
Audi 1,8 TSQ BSR -00
BMW 320i STCC -05
BMW 320d -09
BMW 340i -17
hade samma problem på min e46a, det var kupe värmaren som satte igång lamret. testa att vinkla den lite annorlunda så kanske det blir bättre , funkade för mig iaf.
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Batteriet!? Det är ju en 04a. Ska batteriet vara kasst redan?! Snart skickar jag bilen i en sjö. Gör ju inget annat än å krångla!!

Förklara det med rörelsesensor, det lät intressant. Om jag trycker på Lås en gång, aktiverar jag rörelsesensor då? Och då genom att trycka en gång till på lås så avaktiverar jag det?
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Om du trycker på lås två ggr så avaktiverar du den. Gjorde det i Luleå för att slippa larm då kupévärmaren rörde sig litet.
Ga
28
Galello
118d-08
Jag hade också samma fel på min 118d. När kupévärmaren startade så gick larmet. Tryck 2ggr när du låser bilen så avlarmas kupén och problemet är löst.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Samma problem med min.. bra att kunna även när man åker färja eftersom du också tar bort "tipp" sensonr när du gör så.

Tryck för att larma låsa och tryck en gång till inom 10 sekunder för att avaktivera kupéns rörelsesensor samt bilen tippsensor.

Då slipper man tjutande larm pga. rörelser i kupén (jag har vovve i bilen ibland) samt ilskna färjejobbare.

:)

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Okej ! Då har jag det svart på vitt! Tack för svaren. Trycker nu mera 2 gånger när jag låser bilen =)
852
Sörpan
325xi -02
Kolla så att clownnäsan lyser konstant när du trycker på låsknappen en andra gång, då vet du att rörelselarmet är avaktiverat.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
euhm. Downnäsan? :) Är det grejjen på mittspegeln som blinkar?
852
Sörpan
325xi -02
Japp, röda lampan på innerbackspegeln brukar kallas för clownnäsan... ;-)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.