|
|
|
|---|---|
|
Suddig bild men syns sitter precis ovanför växellådan som nu är neriven så ska passa på att byta den men vad heter den? någon som vet var den finns ? om jag skruvar bort fästet för att få bort den kommer all olja läcka ut? Bild! Länk | |
|
Jag är ganska säker på att det är en vatten slang! Jag hade antingen åkt till bmw och köpt rätt packning, eller så hade jag köpt ett ark med papperspackningar som man klipper ut själv. Kan nog köpas på Mekonomen eller Biltema. Använd lite silikon också för säkerhets skull. Mvh. Richard |
|
| Hmm skumt ser ju ut att det läckt olja ifrån den ? :S vatten läcker det inget bra tryck i kylaren med! | |
|
Det syns ganska tydligt att det läckt olja ovanifrån på bilden. Att det ser ut som att det läcker olja är nog bara för att vattnet och oljan blandat sig. Dessutom så kan packningen sugit åt sig olja, som gör att det ser ut som att det läcker olja därifrån. Jag kan ha fel, men tror inte det:) Mvh. Richard |
|
|
Okej ska kolla närmare på detta kanske bara är ventilkåpan då. slipper ja byta den :) |
|
![]() 13.409 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Det där är ett uttag för kylarvattnet. På M30-topparna är den pluggad där bak, men på M20-topparna vill jag minnas det sitter någonting där bak. |
![]() 13.409 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Det är packning #16 i bilden nedan du ska köpa. Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.