|
|
|
|---|---|
|
vad blir det för volym om man kör med 86 respektive 90mm vev i en M30? och om det funkar att sätta i en vev från en S36/B36 respektive S38/B38? någon som vet detta? Ska det vara på det viset?! | |
| Me 90mm så går nog kolvarna i "taket"..! | |
Hello Nasty! |
Du får leta upp några kolvar som är lägre om du ska köra med 90mm vev. Med 86mm ligger kolvkanten jämnt med blocket sen har du upphöjning på kolven som bygger ytterliggare 2mm, så åker du med en 90mm vev så går kolven ca:6mm över blockets kant, vet du hur förbränningsrummet ser ut i toppen så inser du att det inte går. Mvh/Henrik |
|
nån som har nåt tips om vad det finns för kolvar som passar då? |
|
|
Jag kollade runt lite på nätet, men hittade inga recept..en kille som hade en 3,7 l 535is var där ios inget recpet på han moter heller, men du kan alltid maila han. Länk sen om du tar dig tid...så finns det säkerligen något inlägg på det här forumet om det hela. Länk Ang kolvar, jag kan tänka mig att dom gamla luftkylda vag motorernas kolvar skulle gå att annvända sig av, iaf värt att kolla upp. MVH Pelle cs4605 |
|
|
det låter som mycket jobb... att leta reda på gamla vag kolvar... |
|
|
är det någon som vet vad smidda kolvar kostar till en M30? |
|
Hello Nasty! |
Det är så olika priser på kolvar så det får man kolla runt, kvalitet kostar. Rossi tillverkas efter dit önskemål ca: 5000kr styck. Kolla med Dalhems dom har billiga smidda folkakolvar iofs. så ska dom inte hålla så hög kvalitet men ska du inte åka med turbo eller gas så funkar det nog. /Henrik |
|
jag hörde nämligen att man rekomenderas att köra med smidda kolvar om man använder 290 eller högre kam på en M30!! |
|
Hello Nasty! |
Det sitter redan smidda kolvar i M30 3.5l men hur pass bra dom är det kan jag inte svara på. /Henrik |
|
Jag kör smidda Mahlekolvar från Dalhems i min racefolka med turbo (78,4 slag X 94 borr, 6.25 komp och 2 bar laddtryck, varvar ca 8000 rpm) och jag har inget negativt att säga om kvalitén på dom kolvarna. Dalhems (Länk E70JX KOLV 92MM (39,6MM KOMP.HÖJD 22mm kolvbult) /4ST 2595:- E70JXSS KOLV 92MM (34,5MM KOMP.HÖJD 22mm kolvbult) /4ST 2595:- /joh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.