|
|
|
|---|---|
|
Jag får följande information, Getriebenotprogram. Bilen går inte igång. När jag stannade bilen upptäckte jag dålig lukt och tittade i motorrummet. Något hade läckt ut, antagligen kylarvätska. | |
|
Getribe är ju växel....verkar vara 1, lite olja i växellådan eller 2,växelväljare i fel läge. Kan höra ihop. Antar att du har steptronic?? (automat) Mvh Jonas B. |
|
|
Glömde skriva att lådan går på nödprogram. Mvh Jonas B. |
|
| Är det inte så att kylaren kyller oljan till växellådan? glykolen kanske läkt ut och växellådsoljan blir för varm. | |
|
Kolla om någon i din närhet har Carsoft för närmare kontroll. Hade du bott i min närhet kunde vi köra helkontroll. Mvh Jonas B. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En kortis i oljenivågivaren till motorn bränner av säkring 15 vilket gör att växelindikatorn haverera och bilen går inte att starta. Kan var ett tips. Låg batterispänning ger också ofta växellådsnödprogram är lite för svårt att ställa nån diagnos då det finns lite för mycket att härleda till , men en diagnos är alltid en vägledning. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.