AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.243

Demontera Lister?

[Qvickeen]
Någon på forumet som kan berätta hur man får bort alla lister på en E36 Coupe?.... 1993 års modell..
Lister runt rutor, svarta listerna som går från bakkant till framkant... Nån som vet?...

// Qvickeen

Besök min BMW hemsida, bli medlem!
Länk
[Qvickeen]
325Ci
de sitter med ploppar typ..så de e bara till att dra ut.. skulle nån av plopparna gå sönder så kostar de bara typ 3:- på bmw

[Qvickeen]
Inte dom listerna.. Dom runt rutorna!!

//!Qvickeen ;)

Länk
plockade loss min ena bakdörr på min sedan e36 här om dagen.. listerna sitter intryckta mellan rutorna och bilen.. tjocka lister.. bara ta loss.. men det är iofs de lister som tätar rutorna..

Länk
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Det [Qvickeen] menar är nog om man ska lacka om en bil och vill ta bort gummilisterna som oftast ligger mot bakrutan på coupébilar.

Denna list brukar även kunna torka och bli lite ful med åren.

/Edvard
BMW CS # 4503
sh
820
shu!
525i -91
skulle också vilja vetaw hur man tar lös dom...mina lister börjar bli lite gammla

// Giv en olle! å gär`n rivar!
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej igen.

Satt o fundera på detta och tänkte att det var lika bra att ringa BMW och fråga.

Gummilisten går inte att byta ut. Den sätts dit samtidigt som man sätter dit rutan. I vissa fall så går det dock, men det vet man inte förräns man demonterat listen. Detta pga hur mkt "kitt" (hörde inte riktigt vad han sa) som användts vid monteringen.

För att ta bort rutan måste en glasmätare anlitas eftersom man måste använda en speciell såg som inte vanliga bilfirmor har.

Samma sak gäller framrutan.

/Edvard
BMW CS # 4503
[Qvickeen]
Tjena Bumper!

Fyy faan, det låter dyrt! Men ska ringa en glasfirma på Måndag o lyssna med dom hur mycket dom ska ha för att byta list på bakruta o framruta!... Sen listerna som sitter runt sido rutorna då? Sa dom nåt om dom?

Tack för tipset iallafall :) Ska till Jobbet imorgon.. Ska lacka VINGE ;)... hehe

SeeYaa
Qvickeen

Länk
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Nopes, frågade inte nåt om dessa, men troligtvis så är det samma sak där.

/Edvard
BMW CS # 4503
[Qvickeen]
Usch då... Det blir inte billigt i sånafall. Hmm, undra vad BMW ska ta för att byta varenda list på bilen!:)....

//Qvickeen

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.