|
|
|
|---|---|
|
Hej, Igår när jag vred bilnyckeln så hände inget öht. Inget "klickljud" eller hostande alls, startmotorn gick inte igång. Jag tände kupébelysningen, och den lyste väldigt svagt, så batteriet verkar närmst intill dött. Jag använder bilen sällan, senast var för över tre veckor sedan. Inga lampor eller värmesitsar eller så har varit på under tiden, så det är inget sånt som tagit slut på batteriet. Batteriet är någorlunda nytt, köptes för 1-2 år sedan. Kan det vara kylan som fryst sönder batteriet eller något? Hur bör jag gå vidare? Det mest självklara som jag ser det är att ladda upp batteriet, men det kanske inte är så bra om batteriet har spruckit? Tack på förhand. | |
|
Om batteriet varit dåligt laddat så kan det frysa sönder. Då är det bara att åka till återvinningen med det. Är batteriet intakt så ladda det i ett dygn. Har du tur så har det inte hänt ngt med det. Mvh H |
|
|
Använder bilen sällan och kör korta sträckor (säg mindre än 2 mil per gång)= behov att ladda batteriet då och då med batteriladdare Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.