AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.238

Värdera bilen på Bilpris.com ett skämt

Martin E
Nästa 400 kr för att värdera bilen, vem köper en sån meningslös tjänst när det är gratis på andra ställen ?

ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Jag tvålade nästan dit förut =) Såg när jag kryssat i allting att dom skulle skicka en faktura på 400 spänn. Lyckades avbeställa i alla fall. vilket skämt =)

Vart kan man göra det gratis då?
Nu har jag inte kollat på sajten men hur verifierar de att det är rätt person som gör prisförfrågan. Tar de bara på bilnummret kan det ju vara vem som helst som kollar en bil slumpmässigt och att ägaren då får en faktura fastän han inte använt tjänsten. Eller verifierar de personen med bankid eller liknande?
Martin E
Jag ställer mig frågande till att ta 399 :- för en tjänst som man kan få genom att använda bilpriser.se och marknadens annonser som referens.

Länk
Jo ibland blir man ju riktigt blåst. Jag deltog i nån undersökning på nätet förut för att vara schyst. Då fick man ett alternativ att välja om man ville prova på nån gratis produkt, tror det var äppelcider vinäger. Sen skickade dom hem skiten och då hade jag helt plötsligt börjat prenumerera på en månads sändning automatiskt. Man fick ett nummer att ringa för att säga upp prenumerationen men det gick inte att ringa dit. Så jag började googla om företaget och liknande som blivit lurade. Jag fick faxa in nått brev där jag påpekade att jag inte ville ha mer skit från dom. Sen flyttade jag från adressen och jag vet inte om dom fortfarande sitter och skickar massa skit :P Har inte hört nått från kronofogden iaf. Förmodligen finns inte företaget ens.
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Verkligen inte bra reklam för Autopower om det är det bolaget som annonserar här till höger.

Finns det ingen som har ansvar för vilka som annonserar?

Här är det gratis.
Länk

ar
457
argungu
118i -20
Bra att du uppmärksammade det Birka.

Tycks vara lite av en djungel därute:
Bilpris.com som trådskaparen syftar på tar 399 kr.
Bilpris.nu som BMW528M länkar till (artikel i AMS) tar 399 kr.
Bilpris.se och bilpriser.se verkar justa, där är värderingen gratis.

Till Autopowers moderatorer: plocka bort annonserna från Bilpris.com!

/Erik
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

På adressen finns ingen med det företagsnamnet eller inriktning. Är det samma bolag bakom .se som .com så lär ju inte AP få några pengar, tack och lov.

Länk

Otroligt tråkigt att AP tar in sådan här smörja bland sina annonsörer.
ar
457
argungu
118i -20
bilpris.se/bilpriser.se hör till KVD Kvarndammen AB. Och de är väl OK?
Moderbolag sjätte AP-fonden ser jag nu på allabolag.se, det hade jag ingen aning om...

/Erik
Det är verkligen dumt av autopower att hållas med sådana annonsörer jag har mailat ansvariga utan någon respons dessvärre.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Länk

Bilpris.com är numera fällda i Marknadsdomstolen. Ett rent blufföretag är vad det är.

-------
//Lövet
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bara som tillägg till länken. De har alltså fällts i domstolen efter att artikeln skrevs. Artikeln beskriver dock fusket på ett bra sätt.

-------
//Lövet
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Jag har bett våra annonspartners att ta bort all reklam om bilpris.com, så det ska inte visas.

Säg till om det mot förmodan visas ändå.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Nu är det igång igen på reklamen på AP...

Denna gång under namnet "bilvärdering.net".
Googlar man Länk så kommer det fram samma okända "värderingsföretag" som nyss på "bilpris.com"

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vad gäller bilvärderingar så är det bara Bilpriser.se som gäller. Resten är halvkriminell smörja.

-------
//Lövet
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tommy,
"Jag har bett våra annonspartners att ta bort all reklam om bilpris.com, så det ska inte visas.

Säg till om det mot förmodan visas ändå."

Nu finns en banner för bilpris.net på AP. Som Lövet skriver nytt namn samma skit.
Läste villkoren, 399:- och man kan sedan få reklam med bla "vuxeninnehåll", seriöst!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.