|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Martin E, vissa har helt och hållet glömt bort ägget mellan gas och fot när de är halt, det är väl alla dessa skitbilar med framhjulsdrift som fått människan att lära om att köra mer osäkert vid halt underlag :) | |
|
"DSC räddar BMW, varje gång jag jag trycker på knappen x2 så lyser A LAMPAN ilsket i panelen. Fullkomligt oduglig bil Dvs tractioncontroll hjälper den mediokre att klara av besvärande situationer." Kör du rutinmässigt med DSC:n avstäng? Jag stänger av den ibland när man blir sugen på att åka lite sideways och öva bilkontroll, annars ser jag inte varför den skulle vara avstängd. Självklart ska en tydligt varningslampa lysa då man inaktiverar ett säkerhetssystem antar att det varnas ordentligt på alla bilmodeller när du stänger av tex DSC eller ABS. Vad är det som är odugligt? Jag tycker styrresponsen och väghållningen är den storabehållningen med 1-serien. Vet inte hur bra bilförare du är men jag är övertygad om att DSC hjälper betydligt fler än de mediokra i besvärliga och överaskande situationer. DSC tycker jag inte man ska se som något som är förbehållet RWD. FWD bilar kan mycket väl få sladd och även på dessa bilar har de allra flesta stor nytta av en DSC eller liknande system. |
|
|
Grelle, jag tror så också... Köp nu din Audi och kör säkert. |
|
Verdi |
Precis. Köp Audin och sluta gnäll. :) |
Martin E |
Nej BjörnB jag tycker inte bilen passar vintertid när man kopplar bort tractioncontrol. SPeciellt Dieseln med mkt moment relativt tidigt är svårare att dosera än Bensin modellerna. Håller med om att det är en genialisk som kanske inte hjälpe de riktigt skickliga men såna som mig är styrenheten ett måste. gOry SÅ klart jag vet det. I övrigt tycker jag AUDI gör fina bilar men som privat person bedömde jag att A5 coupe skulle bli för mycket pengar i relation till körglädjen. Även om jag har en mycket bra ekonomi så låter jag ettan gå ett par år till eftersom jag gillar den. |
|
Ja om man läser detta test (från 2007) är ju både Audi och MB bättre än BMW E60, 20% av ägarna till "nya" Audi A6 kommer från BMW... Länk |
|
|
Men ett år senare är det jämnare Länk |
|
|
Och precis innan E60 "går i pension" vinner den sitt kanske sista test mot ganska hyffsade motståndare.....som ett gammalt fint årgångsvin, hehe. Länk |
|
|
Ja, och gott var det! Äger alltid 1 BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.