AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.562

Hur tar man bort framre dorr panel pa en X1?

di
93
dieselking
X3 3.0d -04
X1 sdrive18d -10
Hej,

Ar en lycklig ny-agare av en X1 sdrive18d. Fick den just i helgen.

MEN bilen har inga tweeters i fram-dorrarna (svagt BMW!) sa jag tankte gora en uppgradering.

Nagon som vet hur man demonterar panelerna?

MVH
Vet inte om det är till nån hjälp men det borde vara samma system som till E90.
På den så lossar man på listen som sitter på armstödet lossar på ett par skruvar sen hakar man av dörrsidan genom att trycka/dra uppåt.
di
93
dieselking
X3 3.0d -04
X1 sdrive18d -10
Jo, jag sag att listen vid armstodet maste nog bort forst...

Vet inte om ocksa svarta plast-delen runt dorr-oppnaren skall bort ocksa.
For en E87:a sa fanns en skruv dar under som var dald med ett litet runt plast lock...men for E87 ar ju lilla locket for skruven synlig...kanske det finns en skruv under for X1??? Sedna ar det ju att lossa klippen runt om dorren o lyfta uppat...
di
93
dieselking
X3 3.0d -04
X1 sdrive18d -10
Ingen som vet sakert hur man gar tillvaga???
Kanske en lite dum fråga men vad är "tweeters"?

Dieselking: Hade varit väldigt trevlig om du kunde ge oss några första intryck av bilen. Tjejen är väldigt sugen på en X1 men jag är lite nervös för att den kanske är lite liten - mest för att det kanske måste in en barnvagn om något år.

di
93
dieselking
X3 3.0d -04
X1 sdrive18d -10
Tweeter = diskanhogtalare.

Intryck: se speciell trad i detta forum som jag nyss skickat in.
di
93
dieselking
X3 3.0d -04
X1 sdrive18d -10
Hej igen,

"Lurade" killen pa reservsdelar pa BMW Madrid att visa mig TISen for en X1a. Sa att jag ville kopa hifi uppgraderingen till min X1a fast undrade var diskanthogtalaren skulle sitta i sa fall...Sag dorren och dess olika delar pa hans PC skarm....

Forst maste listen pa armstodet bort (L formad). Sitter en skruv dar under...

Sedan maste stora ovre listen bort ocksa (i mitt fall ar den gra). Under denna finns en till skruv. Sedan lossa dorr sidan som vanligt: lossa ett antal clipps o lyfta uppat.....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.