|
|
|
|---|---|
|
Jag har en bmw 325 tds -96 som är riktigt svårstartad, ärdet -10 ute så går det knappt igång, jag får köra på starten väldigt länge innan det till slut hostar igång, har byt glödsitft för 3 års sedan så kan väl inte vara dom, men har kanske glöda sönder dom i ilska kanske?? Stiften köpt från laitis om någon undrar.. Det startar i stort hur bra som helst om den varit igång och den stått 2-4 timmar då är det inga problem, och skulle det vara förpumpen så borde den väl vara lika svårstartad varm som kall?? Dieselfilter kanske? är ju ett bra tag sedan det är bytt? Backventil? Slangarna mellan spridarna? Men dessa grejer borde väl inte vara av betydelse om den är varm eller kall eller? Vad skulle vara erat första förslag? Skulle vara snällt om någon kunnig människa på detta forum skulle kunna ge mig något förslag, eller nån som varit med om liknade? Och självklart är inte ekonomin strålande just nu så blir ingen verkstad iaf. Tacksam för snabbt svar | |
|
Du kan ju lossa ingående bränsle röret till filtret och stoppa ner det i en större burk.vrid sen på tändningen så ser du om det kommer brännsle fram till filtret det ska trycka på ganska bra med diesel.Lätt sätt se om det är fel på för pumpen. Sen ta och lossa kåpan så du kommer åt att se om det är blött vid spridarna eller du kan ju köpa nya slangar direkt "mina var torra som knäcke bröd" Sen så angående filtret ,det byter jag då personligen varje höst för att slippa ev frysningar. |
|
|
Tycker det låter som att den tappar tryck och det sjunker tillbaka till tanken, då den startar hur fint som helst om den körts varm och stått 2-4 timmar. Uppträder bilen likadant om du använt motorvärmare? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.