|
|
|
|---|---|
|
Hej! När jag startade bilen igår kändes det som att den gick på färre än 6 cylindrar. Mycket ryckigt plågade jag bilen ner till BMW-verkstaden. När jag skulle flytta på den på plats så var problemet borta och gången kändes precis som vanligt!! Dock kvarstår gul motorvarning. Någon som känner igen detta? Tips? MVH //Art | |
|
... tillägger att det handlar om en Z3 2,0 - 2000 ... |
|
|
Om den gick bra när den blev varm så är det vanligaste en tändkassett som gått. Sitter en på varje tändstift. VW o SAAB har mycket problem med detta, Alla som jag känner som har en VW bil har fått byta minst en tändkassett innan 10.000 mil och en har nu pajat på vår A4 -06 som precis passerat 10.000 mil. Motorn går ojämt och misständer som bara f.. på tomgång men kan gå bättre när man trampar på gasen. Sedan när motorn blir varm så försvinner oftast problemet. Man skall inte köra omkring med detta för länge då man häller ut oförbränt bränsle i avgasröret och i katalysatorn. Kan ju dock vara ett så "enkelt" fel som kabel brott dock svårt som f o hitta. |
|
| Hej troligen en tändspole som kass, sitter som sagt en på varje stift, köp en tändspole på tex mekonomen flytta runt tills du hittar den felaktiga. kostar runt 350-400:- lycka till! | |
| hej igen, hade fel om priset ligger på 700-1200:- beroende på märke | |
|
Tack för alla svar! Problemet kom aldrig tillbaka och nu har jag gjort en stor service hos BMW. Jag sa inget om problemet och de har inte heller noterat något. Om någon felkod var satt borde de ha sett den. Jag avvaktar tills problemet dyker upp igen ... om det dyker upp ... MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.