|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har letat reparationshandbok till min 328 Coupe -96 (E36) med M52 motorn. Har hittat böcker till e36 upp till årsmodell -94 (eller om det inte var -95), sen hoppar dem till -98 (och byter till E46 karossen) och uppåt, finns alltså inget mellan -95 till -98 (för e36)? Dock så har väl några e46 också M52 motorn (fast med dubbelvanos)? Min fråga är då vilken bok jag ska köpa för att det ska stå om byte utav topplockspackningen samt kamaxel justeringen som ingen verkar veta hur det går till väga? MVH / Martie | |
|
Det finns en som behandlar årsmodeller mellan 91-96,men finns dock endast som engelsk version. Har en hemma som bara ligger... Annars finns det på typ biltema för 250:- |
|
|
Ja juste ja! Det var ju till -96. Engelska är inget problem... men är det M52 på 91-96 eller måste jag köpa från årsmodell 99-03? MVH / Martie |
|
|
Jag rekommnderar Bentleys mekbok. Vet inte om just ditt problem finsn i den men generellt är den mycket utförligare - sök här och du hittar länkar till den. Jag köpte Haynes bok först men sedan också Bentley så när det var dax för E46-bok blev det Bentleys direkt utan omvägen Haynes. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.