|
|
|
|---|---|
|
Nån som vet vad det är för hylsa till bultarna (torx) för bakhjulslager på en BMW E39 528 Touring? Ska alltså byta bakhjulslager. Tänte kolla här först om nån på rak arm har uppgifter på verktyg som behövs till jobbet. Tacksam för svar. | |
|
Hej, kanske de här kan vara till någon hjälp? Länk M27 får jag de till? E30 325 Cabrio -90 |
|
| Nej men.... att jag inte tänkte på Realoem. Tack för hjälpen! | |
![]() 13.409 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Nej, vänta där lite. För det första... M27x1.5 är beteckningen på gängan. M27 betyder diametern på gängstången som muttern ska sitta på är 27 mm. Och 1.5 anger gängstigningen - vilket är rejält fingängad. Normal gängstigning på en M27 är 3 och fingängad M27 har en gängstigning på 2. Säger inget om storleken på huvudet. För det andra... Jag är väldigt säker på att det inte är external Torx huvud på den muttern. På denna sidan Länk kan du se hur olika huvuden ser ut. Jag tror mer att det är 12-point XZN (triple-square) huvud på den muttern och således ska du ha en sådan hylsa. Så du ska ha en hylsa av typen 12-point XZN typ 32 mm eller 36 mm i storlek. Ska kolla mer exakt... Återkommer... |
Kan inte avgöra om det är double-hex eller triple-square. Men verkar som det är den vanligare double-hex. Det är iallafall 36 mm storleken du ska ha. Så vad du är ute efter är en 12-kant 36 mm hylsa. |
|
Ok, tack. Men är ute efter storleken på bultarna som håller fast navet (4st.) |
|
Oj, det missade jag. Men då förstår jag! :-) |
|
ja de är en underbar sida när man inte orkar klia sej i huvudet mer :P E30 325 Cabrio -90 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.