AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.382

Prisindikationer M5 E60 önskas inför köp

PW
125
PWR4FUN
M5 E60 -07 Facelift
320i -01
Står i begrepp att köpa en M5 E60 nu men börjar bli osäker på om prisnivåerna för aktuella bilar är rimliga eller ej. Har förstått att -05:or kan man hitta för under 400´:- utan större problem, eller rättare sagt kanske med problem. Flera bilar har visat sig vara omlackade, haft kopplings- och växellådsproblem m.m. samt haft ett flertal ägare som "lekt av sig" under kortare ägarskap. Har fått för mig att -06:or och nyare har fått förbättrad teknik och tittar nu efter sådana. Krav: svensksålda, ej över 7000 mil och självklart i mycket bra skick.
Är det någon här som har en bra uppfattning om prisbilden för t.ex. en -06:a, en -07:a eller en -08:a med mätarställning mellan 4-6000 mil? Vad som begärs har jag ju sett lite här och där, men vad är rimligt att betala för en sådan, vad kan säljaren i verkligheten räkna med att få ut?
En annan fråga: hur mycket sänker avsaknaden av sollucka priset och intresset för en bil som denna?
Tacksam för synpunkter, åsikter, tips m.m. Allt är en hjälp i denna grubbleriernas stund :-)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

När det gäller annonspriser så sticker det iväg ganska mycket när det rör sig om en 06-07 jämfört med en 05:a men vad slutpriserna på dessa blir har man ju ingen direkt koll på. Även på 05:orna så kan det skilja rejäla pengar mellan olika ex och det finns nog rätt bra prutmån på en del av dom.

Hittar man en klockren 05:a till hyffsade pengar så kommer du nog undan kanske 50' (eller mer) billigare än för en 06:a och då har du ju lite marginal för att täcka upp en reperation eller två.

Dök upp en billig 05:a för en stund sedan Länk Nyligen importerad och mycket extra trevligt från Hartge dock är det inget som finns med på bilderna.

När det gäller taklucka är det nog från person till person. Den M5 E39 jag hade tidigare var en av få som saknade just detta och det gjorde mig lite tveksam innan köp men när jag funderade på hur sällan jag använde takluckan jag har på min 530 så kom jag fram till det går att leva utan eftersom allt annat med bilen överrensstämde med mina krav. Och trots avsaknaden av taklucka så sålde jag den väldigt enkelt och till bra pengar.

___
//Ulf
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Tacklucka är högst personligt, använder min en gång om året...
Gillar du bara färgen Sepang Bronze så finns det ju två fina sv sålda -06or till salu för dryga 450k.
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Du kan nog ha en hemma och klar för runt 300´om du hämtar själv :)

Tex den här :
Länk

Ando Gunnarsson
Alpina Club Schweden

Länk
PW
125
PWR4FUN
M5 E60 -07 Facelift
320i -01
Programmer - Den -05:an ligger ju onekligen rätt i pris. Nästan så man undrar vad som är fel, det måste vara den billigaste som ligger ute nu. Varför säljer man så billigt? Vad är Hartge på den? Har du kollat på den?
Solluckan håller jag med om, det är sällan man använder den. Kul om den finns där, men inget man inte klarar sig utan.
Gallardo - jo, sepangerna har jag kollat in och tycker faktiskt dom är rätt läckra. Men får dom 450´:- tro? Är det vad man har att räkna med? Annars finns det ju en -08:a för 499´:- med färre mil, men den är ingen -08:a utan en -07:a uttagen i juli -07. Där går väl gränsen för vad man vill lägga på en M5:a i nuläget.
Tackar för svaren så här långt och ser fram mot ytterligare kommentarer och tips från er som har något matnyttigt att komma med. Just nu snurrar det av M5:or i huvudet och det var en konstig orolig sömn man hade inatt med M5:or som dök upp i halvdrömmarna hela tiden ;-)
m5 för 339" är det inte den som ecomotor importerade?
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
PWR4FUN:
Den bilen har säkerligen kostat en bit under 30´EUR i Tyskland så det är nog inte "för billigt" :) Så importera själv och spara 30-40.000:-

Ando Gunnarsson
Alpina Club Schweden

Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

drawls: M5:an som EcoMotor hade annons på hade röd skinnklädsel så det är inte samma. Tror inte att dom tog hem den bilen eftersom den låg kvar hos den tyska firman långt efter diskussionen dog ut här på forumet.

PWR4FUN: Nej jag har inte tittat på bilen utan kunde bara konstatera att Hartgeutrustningen som nämns inte finns med på bilderna.

___
//Ulf
Det är ju aldrig fel att få faceliftlampor runt om på en -05 heller :-)

BMW CS #1812

PW
125
PWR4FUN
M5 E60 -07 Facelift
320i -01
Programmer - Har försökt ringa tidigare idag, men fick inget svar. Har läst annonsen fram och tillbaka men jag ser inget som nämns om Hartge. Är jag blind, eller ;-)
Misstänksam svensk som man är så kan jag ändå inte låta bli att undra varför denna säljes så billigt. Det är i runda slängar 80-100´:- under vad andra begär (men kanske aldrig får). Vill man ha en importbil så kan man ju göra som A.G säger och åka ner och hämta en själv och samtidigt spara en slant. Om man har tid vill säga.
Njae, det lutar nog mer åt -06/-07 för att om möjligt få lite uppdaterad teknik och kanske mindre risk för problem. Som jag frågade tidigare, är det troligt att man får 450´:- för en -06:a som t.ex. sepangerna? Är det någon som har tittat på dom förresten?
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Länk Den tycker jag ser verkar trevligt, facelift är ju ett stort plus

BMW CS #5139
PW
125
PWR4FUN
M5 E60 -07 Facelift
320i -01
J.L - Ja den är tänkvärd. Det är en av -07:orna som jag spanat in (dock ej i verkligheten). Förutsatt att den är sp fin som den beskrivs, vad säger man om priset?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

PWR4FUN: han har ändrat annonsen. Då de kom ut igår så var det chip, inlägg i ratt, pedaler och 21" fälgar från Hartge. I texten idag så kan man ju enbart anta att någon form av chip finns då effekten anges till 507+ samt att toppfartsspärren är borttagen.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.