|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Förmodligen samma rackel som skoda eller vilket märke som helst. är det inte kylare,expantionskärl,vevhusventilation,glapp i framvagn,stolsvärme, så kom det ett till fel idag, xenonljuset slocknade på ena sidan, trodde givetvis det var lampan men inte, nu är det ljusmodulen som gav upp, och bilelendet har inte rullat 16tusen än.säger bara fy f.........n. kanske man skall utplåna den från jorden. någon som vet pris på en modul gärna så gratis som möjligt. eller billig dynamit. | |
|
Min skoda gick 8000 mil utan ett enda problem. Min bmw har fått det mesta från fjädring till bensinpump bytt och har inte ens gått 7000 mil. |
|
|
Kan tillägga att jag körde precis som man inte ska, ovanligt många korta körningar och kallstarter. |
|
|
Viist är det undebart me bilar, har precis lagt ut 8 lök på min 9-5:a.Sen väntar kamremsbyte + 8.000 milsservice på renaulten :-). Vet tyvärr inte vad en sådan kostar, men är ljusmodulen samma som "tändarn" som man brukar säga. Så låg den på 3000kr på min förra V70 -03:a. En liten hint isåfall Mvh Henke |
|
|
Inkl. montering kanske jag ska skriva me Mvh Henke |
|
| verkstaden sa att det skulle vara ljusmodulen! men tror själv det är (balasten) tror jag den heter. har 12volt fram till den. går den att mäta upp eller laga på något sätt. eller blir det DYNAMIT | |
| kom just på att den heter styrdon, går den att laga | |
| Om det är ballasten/styrdon så kommer jag ihåg att jag beställde en universal från xenon kungen. Funkade helt ok och priset var dryga 300 om jag inte minns fel. Har du testat att byta plats på ballasterna? | |
|
jag har bara bytt membranet och fläkt steget på min 540 E39, den har nu gått nästan 21 000 mil, och utan att byta en styrled eller länkarm, hjullager eller stötdämpare ... ibland har man väl tur .. ######## # PAJALA # ######## |
|
|
Jag börjar tro att äldre E39 är bättre än senare. Min 530 -01 har fan alla fel i listan tror jag trots servicebok och under 15000 mil medan kompisens äldre bara rullar på. //Magnus |
|
|
Måndagsex finns även i Tyskland. Där kallas de Montagsbau... Åk buss, kanske ett alternativ? :) Nej usch, snart hamnar man säkert där själv. Inga M-bilspriser den här gången dock, känns bra. Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
| har glömt en del i listan. som t ex ventilkåppackningar,elspegel, trassel med bakluckans lås, ljusregleringen, detta är min fjärde BMW och jag kan säga att alla äldre varit bättre så teorin om att äldre var bättre har en poäng även bekantas NYA bilar jävlas hela tiden. man blir bara så trött. | |
| det där med måndags ex är bara så bullshit gammalt ordspråk, snacka om att det rullar många bilar som endast tillverkades på måndagar. kanske man skall kolla så sin nya bil är tillverkad på en onsdag för fredags ex måste ju vara döden för då skiter man i jobbet för det är ju (helg) | |
| Gör som jag, ställ av och kör inte med bilen. Man sparar mycket pengar på det. | |
allan-b |
Bilar som står still brukar gå sönder, saker kärvar, rostar, oxiderar osv.. |
| Har beställt en ballast från Xenonkungen + adapterkabel till D2s lampan, drygt 700:- ink frakt. Hoppas det funkar. får se när den kommer. | |
|
Ibland så tror man att det alltid är måndag morgon i BMW fabriken! Min e39 får nya fel nästan varje dag.... /// Kristian |
|
|
Ibland kan man undra om inte de bilar med ovanligt mycket fel har rullat fler mil än servicebok/mätare visar. Men vi hade inga som helst fel på följande BMW 525i E34 535i E34 318i E30 318iS E30 320i E30 323i E36 Alla hade gått de mil som mätarna visade och det var mycket på vissa av dom. |
|
|
Min E39 96 års modell föll i bitar mellan 16-20 tusen mil. Jag grät blod varje dag och min hustru slog mig för att jag inte köpt en Audi. Men hon var så skön att köra, min hustru också! Så jag behöll dem båda. Nu fler år senare har hon gått 35 tusen mil, BMW:n alltså och den går fortfarande som en klocka. Efter de 20 tusen första milen har det inte varit några större fel. Hustrun börjar dock bli dyr att underhålla, funderar på ett eventuellt byte och den kan snart beskådas på autobörsen. Men min kära E39 lämnar jag in för en skönhetsoperation(rost) med hellackering, nästa vecka. Det är hon värd, hon vill jag leva alla livets dagar! Elva härliga år tillsammans, sådan kärlek rostar inte :) //Scarface |
|
|
Nu var nya delarna monterade och fungerar perfekt inga felmedelanden heller få se när nästa fel dyker upp, hoppas kunna köra ett par veckor utan problem i allafall;)) |
|
|
Scarface, tur att du inte köpte en Audi för oj vad du hade ångrat dig (tror jag). Har haft min E39:a i 9 år om ett par månader, kommer att bli sorgligt när det blir dags att skiljas. /Maxax |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.