|
|
|
|---|---|
|
Att inte använda piratsensorer sägs lite varstans men vad exakt är det som inte fungerar med dem? Piratdelarna säljs ju oftast med en generös garanti. Tycker prisskillnaden mellan dem är lite väl häftig. Original ABS-sensor ca 1300:- medans pirat går att få för ca 300:-. Vev/Kamgivare ca 1000:- mot pirat ca 350:-. | |
|
De kan ibland ge felaktiga signaler. Är en ganska liten kostnad om det börjar strula och du vet också att du får rätt saker. Ett utryck som stämmer bra är: Snålheten bedrar visheten. //H |
|
|
har själv monterat en pirat ABS givare i en passat åt en kund, den höll i en vecka ... fy fan ... ######## # PAJALA # ######## |
|
| har testat montera en biltema abs-sensor på en e39 520.. höll då dom 2 åren man hade kvar bilen.. abssensor .. skulle ja kunna köpa igen därifrånn .emn motor sensorer.. kam vev axelgivare mm skulle ja köpa original. samma termostat 540. elektriskt styrd. | |
|
Att lägga mer pengar på en org.del som motorsensorer är väl egentligen inte mycket att orda om då det är lättdiagnoserat. Men att tex byta 2st ABS-sensorer á 1300:-/st på vinst eller förlust bara för att upptäcka att det i själva verket var modulen som spökade känns inte lika kul. Verkar lite kontraproduktivt att lämna två års garanti på något man vet inte fungerar. |
|
|
Att en piratsensor går sönder känns som de kvittar pga priset. Men om de går felaktiga värden så känns de mer väsentligt. Jag skulle resonera att till motorn vill jag ha saker jag vet jag kan lita på. Till abs skulle jag kunna snåla in, funkar de så funkar de. |
|
|
Återkopplar till min egen fråga och passar på att ge Hasso och er andra som förespråkar originalgivare rätt. Bägge givarna bak gav upp samtidigt. Testade 4st pirat då de bara kostade en 1/5 men med facit i hand är det bara en av dem som funkar. Det vanligaste verkar vara att de ger en felaktig signal. Av de jag testade gav 2 av dem 1/10 av hastighetssignalen de borde ge. En av givarna gav dessutom felkod som kan tolkas som att triggerkransen skulle vara skadad. Den tredje av dem var DOA och hade väldigt dålig passform (för tjock). Visst kan man spara en slant på pirat men man får vara beredd på att kanske behöva byta dem ett par gånger. Kan också resultera i att man bytar andra delar i onödan, tex hjullager eller modulen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.