AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.359

Vad tror ni om denna bil?

Pe
157
Pekki
320dT -14
Blev lite sugen på o ha en dieselbil, har aldrig ägt en sån.
Denna blev ja intesserad av Länk.
Vad tror ni, mycket mil men bara en ägare, ja tror på att det har varit en tjänstebil .
Finns det nån som har bytt in en E46 330 T -02 på sistone o vet ungefär vad man kan få för en sån?
Min e svensksåld o har gått 15500 mil.
cr
3.939
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Runt 3500 mil/år är inte mycket på en diesel utan snarare normalt. Bilen är hyggligt utrustad och priset är normalt. Firman i fråga vet jag inget om.

MVH Christofer
Misstänkt namn på firman, har för mig att dom har varit med i en tråd på M avdelningen. Inte 100% säker dock.
Verdi
Länk

Verkar ju inte vara den allra pålitligaste handlaren...
cr
3.939
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Har inte för avsikt att försvara firman, vet inget om den. Men tråden är snart 6 år gammal och om de vore väldigt oseriösa så är ju frågan om de fortfarande hade agerat bilhandlare.

Det bästa är att själv bilda sig en uppfattning, om man inte bor allt för långt bort.

MVH Christofer
16.560
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
"Millon" är en ökänd släkt i bilhandlarkretsar. Det finns ju dels de som driver firmor men det finns också de som är rena svarthandlare i den släkten. Har själv haft en sådan gubbe efter mig ett tag efter att jag förklarade lite väl tydligt att jag inte ville göra affärer med honom.

-------
//Lövet
an
316
andreas_r
BMW 320I Touring M-Sport -03 Titansilver
Jag tycker du ska kolla upp bilen ordentligt: allt ok då, åk och kolla på bilen, prata med försäljaren, skapa en egen känsla. Få garantier och bilens skik på papper (varudeklaration) Är det bluff å båg så lär du märka det kanske redan när du kollar upp bilen om inte annars när du fått prata med försäljaren och prov kört bilen!
Oftast när det blir problem när någon köpt en bil är för dåligt förarbete, och det är vårat (köparnas) ansvar att vi kollar upp vilket skik bilen vi köper är i. I dag finns ett par olika ställen man kan åka och testa bilen på, och är det en ok handlare så är det absolut inga problem, detta kanske ska ses som sista akten som sker precis innan affären görs upp.

Hoppas det går bra och lycka till med ditt letande och eventuella köp!

Less is More
an
316
andreas_r
Och naturligtvis ska bilen levereras recondad (utanpå o inuti)

Less is More
Pe
157
Pekki
320dT -14
Slog en pling t dom idag o killen i luren sa att dom hade fått i bilen från Din Bil i Göteborg ganska nyligen .
Han kollade även upp vem som hade ägt den tidigare o det var nåt företagsnamn runt Göteborg nånstans så då har den ju troligtvis gått som tjänstebil då.
Ja har ju 25 mil enkel resa ner så ja åker ju inte bara ner för o kika på den.
Men bilen såg bra ut enligt killen.
Fick även ett pris av han på min bil ur den gröna boken o det var ju inte värst mycket de.
Jag skulle återkomma på måndag för lite mer info o lite mer exakt om min bil för hans chef var bortrest i helgen.
Ty
93
Tyng
320da F30 2012
M3 E36 Cab 1997
Håller med om att firman inte har bäst ryktet, men mitt tips är att ta registerutdrag och ringa föregående ägare(om man nu kan få fram det med tanke på leasing) med tanke på att den bara haft en ägare och den är svensksåld så borde det inte vara för svårt att kolla upp den.
Priset är helt OK men jag skulle vara mycket noggran med att checka bilen innan køp.

Sommarhjulen kan man dö för, de är de snyggaste som finns till E90.
an
316
andreas_r
Pekki:Ring Din Bil i Gbg och kolla så det stämmer! Ta som "Tyng" säger ett registerutdrag, där du ser vem som ägt bilen tidigare, då kan du också ringa upp tidigare ägare och höra dig för om bilen + kolla på transportstyrelsen sista besiktningen, kreditskuld m,m. Försäkra dig om skiket på bilen så mycket det går innan du åker o kollar, helt 100 kan du aldrig vara innan du sett bilen, den chansen får du ta!

Less is More
Tidigare och enda brukare: Länk
Pe
157
Pekki
320dT -14
Den vart såld i helgen...

Tur man e så snabb jämt.
an
316
andreas_r
Det var synd...Vet hur det känns.. Men det finns mer bilar, deppa inte ihop nu ;)

Less is More
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.