|
|
|
|---|---|
|
Jag har lite rost på nedre höger framskrärm. kikade lite på mekonomen och hittade framskärmar som inte alls kostade så mycket, tror att dom låg på 1200. Jag undrar om det syns efteråt när man bytt skärm? farsan sa att man kunde höra att den inte var orginal när man knackade på den sen. Tack för svar! | |
|
För en van bilköpare brukar det inte vara så stora problem att se en sådan sak! Några exempel: - passform och montering kan vara mindre bra utfört. Speciellt på en billig skärm skulle jag gissa - lackens kulör och struktur kan skilja (apelsinskalsytan, blankheten och repor/stenskott mm). Är lacken gammal har kanske kulören förändrats i förhållande till originallacken - troligen lackas skärmen efter monteringen. Det skall mycket till för att man inte skall kunna se lackskarvar (maskeringar) och sprutdamm. Ett vanligt ställe som ofta "glöms bort" att maskeras är stötdämparen. Sprutdamm på underredsmassan är också vanligt. - ev skruvar som skärmen monteras med har ofta spår av verktyg (lednyckel eller spåret i en krysskruv) som skiljer sig från en fabriksmonterad skärm - underredsbehandlas skärmen kan man ofta se på att den har en annan struktur och tjocklek än bilen i övrigt. Ibland kanske den inte alls är behandlad. - osv Per L |
|
|
Frågan är hur skicket din bil är i övrigt. Man kan polera upp bilen så att skillnaderna blir betydligt mindre. Personligen skulle jag föredra att köpa en bil med en utbytt framskärm än en med en rostig/rostlagad skärm. Lacka den gärna innan montering. |
|
| Bilen ser helt okej ut annars faktiskt! jag brukar bögputtsa bilen så om det sker att jag byter skärmen så kommer jag nog att puttsa en hel del:) Vad tror ni om att köpa en skärm hos mekonomen? | |
|
Har aldrig köpt några plåtdetaljer där men kan nästan lova att passformen kommer vara alldeles utmärkt, lycka till! Less is More |
|
|
köpte en ny skärm när när jag körde in i en stolpe för 2 år sen. man ser att glipan mellan dörr och skärm är större. sen är de lite annorlunda vid huven då de inte gick att justera så bra. förmontera gärna och knacka till den lite innan du lackar. så gjorde jag och de blev mkt bättre än om jag hade bara lackat och satt dit direkt. BMW ownz |
|
| okej, är det något man kan göra själv att byta skärm menar jag:) | |
| Ja bytte till dom nyare framskärmarna me mindre sidoblinkersen när ja fick min bil vandaliserad o ändå skulle få den hellackad! :D Ok passform men fick justera den lite för exakt passform.. Helt ok köp för vettiga pengar på mekonomen! Enkelt att göra själv men en polare som kan hålla i ena hörnan rekommenderas! :) | |
|
Justera för exakt passform får man göra oavsett om det köps på mekonomen eller BMW. Inget konstigt med det.. Köp du skärmen hos mekonomen, du kommer vara nöjd när den väl sitter lackad o monterad.. |
|
| aha är det stor skillnad mellan dom nyare skärmarna och dom gamla? förutom blinkers då. Jag har kompisar som kan hjälpa till är mest orolig för att jag ska stå där sen med en skärm mindre o inte veta hur faan jag ska göra för att få på den nya:P | |
| Kam man inte se det på realoem? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.