|
|
|
|---|---|
|
Fungerar det tro? Måste fixa till en bil redan i helgen och rätt pump står inte till buds. Jag vet att M5 3.8 har samma pump som 740n och eftersom det är samma tank i M5 3.6 som 3.8 lurade jag på om det går att få dit den pumpen så att bilen blir körbar? Har kollat alla detaljer och mätarmaturen, sil och hållaren till bränslepumpen är exakt samma på M5 3.6 och M5 3.8 samt på 740i = bolt on? Finns det nån tveksamhet kring detta i så fall? Pumpen är ju gjord för att förse 315hk med bensin, så den borde väl inte vara för klen? Det exakta trycket sköts väl av regulatorn där framme. Vad tror ni? Inte en idé jag gillar, men nu är det tidsbrist och 3.6-pumpen är den enda jag har i lager. Ser även att på ebay säljs pumpar som sägs passa alla dom här tre bilarna. Internationellt E34 M5 register Länk | |
|
Kolla i ETK:n eller i RealOem om det är samma artikelnummer, eller om de kan ersätta varandra! Alt. Ring BMW o fråga? Om de ser EXAKT likadana ut så bör det ju gå...Bättre o kolla innan man byter...Vad jag kan se, är det samma INNAN-93 på 740:n....Enligt RealOem, alltså position 6 på bilden, men jag skulle nog konsultera BMW... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
happygrus |
Biltemas 740 e32 pump passar alldeles utmärkt till e32 750. Kostar 499kr |
|
Sålänge man inte tänker ha en massa fullgasövningar räcker ju även en "för liten" pump till. Det är ju bara vid maxeffekt som soppabehovet kan bli kritiskt. Så har man en för liten pump får man hålla igen lite på gasen. Det viktigaste är ju att bilen blir körbar. Har du möjlighet att köra med en bränsletrycksmätare ser du ju om pumpen inte orkar ge fullt tryck vid fullgas, det är ju det enda som kan behöva kollas, sålänge pumpen passar rent fysiskt. /Mats J |
|
|
Tack! Jag ska testa den här idén i helgen, så får vi se hur han går i normal trafik. Internationellt E34 M5 register Länk |
|
|
Jag tror inte en 740 kan dra över 100 liter per timme på full gas så tvinga igång pumpen och mät flödet på retursidan av regulatorn. (slang till pet-flaska och bygla reläet) Får du mer än 0,8 liter på 30s är det troligen lugnt. M5 pumpen räcker säkert. //Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.