AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
9.120

Göteborg har beslutat att införa trängselskatt

Sida 3 av 3
Me
164
Mecklarn
320iM Touring -03
Mp5: Tack för det mest konkreta svaret hittills om att linserna inte funkar...

Skulle vara intressant att få reda på om det totala trafikflödet verkligen minskar eller om det kompenseras av ökad kvälls- och helgtrafik.

Kan tänka mig att en hel del näringsidkare i tex området nedanför Stigs Center kommer att märka av att folk tänker sig för innan man åker dit och spontanhandlar. Samma sak med Ringön och liknande "tullområden" där det inte finns så många boende innanför tullen.

Läste någonstans att smygvägen (Böneredsvägen) mellan Skogome och Kärra fått kraftigt ökad trafik direkt iaf. Knappast bra ur trafiksäkerhetssynpunkt eller vad de boende där hade räknat med när man bosätter sig därute i naturen långt ifrån stadens brus.

Mecklarn: Att trafiken ökar på småvägarna ute på Hisingen var att vänta. De som bor där är inte intresserade av att betala trängselskatt för att ta sig ut på E6:an, utan de kör hellre på småvägarna för att slippa betala. Jag läste i GP att trafikkontoret i Göteborg starkt överväger att införa hastighetsdämpande åtgärder på vägarna för att skapa trängsel och därtill längre restid för att försöka tvinga bilister till att nyttja E6:an och således betala trängselskatt.
Det är bara att kapitulera som vi i Stockholm. Man kan sprattla lite i nätet men fast är man. Så länge det är klimathysteri som bara verkar accentuera med tiden tyvärr så lär det inte bli bättre. Köp en v8/v12 och varva på tomgång i stan för att klimatkompensera lite och stå för dina åsikter. :)

Innan Indien, Afrika och Kina + Hela sydostasien och Sydamerika fått på katalysatorer och allt så är det bara larvigt som vi håller på här i Svedala.
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
+1 Zog

Länk
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
+1 på den från mig också..

Det mest skrämmande är väl resultatet av allas vår inbyggda snålhet - redan nu har mina kollegor hittat billigare vägar genom staden till jobbet; de flesta av dessa går igenom diverse villa/30-områden...inte så genomtänkt, och kommer nog ge utslag i statistiken över antalet påkörningar av fotgängare :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.