|
|
|
|---|---|
| Har ett tjurigt problem som jag råkade ut för nu i kväll , antar att dörren segade sig pga av kylan så "haken" i dörrkanten hamnade i fel läge när jag skulle stänga dörren, jag var och försökte "lirka" upp den genom flytta haken upp och ner , detta tills den råkade gå för långt bak så nu sitter haken helt fel vilket således gör att det inte går att stänga alls , hur skall jag göra för att få tillbaka"haken" i rätt läge?...(hoppas ni förstår vad jag menar( | |
|
Du får nog tina upp bilen så ytterhandtaget börjar fungera som det ska igen, då släpper haken om du öppnar handtaget. Nåt i mekanismen har nog frysit.. du kan testa om det släpper om du drar i inre handtaget också. Hade samma på min bil för nån vecka sedan. //Roffa |
|
|
Ok ..tack för det Roffa ..jag min klant råkade dock trycka bak haken så det klickade till , tar tvärstopp efter det..men som sagt får försöKa tina upp den ,bara hoppas det inte blir inbrott i bilen i natt Mvh JB |
|
| Dra upp handtaget (du kan även göra detta med innerhandtaget) och sen dra ut spärren med t.ex. en skruvmejsel. | |
|
dekagon: Grejjen är väl den att handtaget funkar men nåt i mekanismen har frusit så då hjälper de väl inte att dra i handtaget? Gjorde de iaf inte på min bil.. //Roffa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.