|
|
|
|---|---|
|
snart är det dags för x5 lci eller facelift som det ju också heter. en nästintill omaskerad x5 lci har fångats på bild och det lär nog itne dröja länge innan vi får se oficiella bilder Länk | |
|
det var en besvikelse... vet inte om bmw misslyckats med en facelift innan! kanske ska se en färdig bil på riktigt innan jag dömer den dock... |
|
|
Första bilderna från motor-talk.de: Länk Fälgarna: Länk |
|
|
är det bara jag som tycker att alla x-serien liknar varandra mer o ännu mera? MvH Bmw 4-ever |
|
| peter78w: håller med dig och det är nog avsikten från bmw.. var ju inte så stor facelift men blev riktigt snyggt.. vet ni om inredningen ändrats något?? | |
| Länk liter mer bilder på faceliften | |
|
Lite bättre än första bilderna.. x-bilarna brukar ju bli snyggare för varje gång man ser dom! Men är den inte lite väl kantig? Hoppas att x3:an blir lite rundare... |
|
|
alltså... jag vet inte om jag är blind, men vad är skillnaden från den förra modellen? Bakljusen och...? // Erik |
|
| frontspoilern har annan utforning likaså bakspoilern.. framljusen har samma form men annan insats och likas bakljusen :P | |
|
Kändes som en jävligt fattig uppdatering! Får hoppas att desto mer är gjort under ytan då! motorer osv. // Erik |
|
|
Inte någon fattig uppdatering, skulle beskriva det som en normal facelift och inget annat. Angående motorerna så kommer 40d med 306 hk och 50i som gör 0-100 på under 5.5 s (har funnits i X6 sedan lanseringen av modellen). Sedan återstår att se hur det uppdaterade M-paketet ser ut, blir antagligen en blandning mellan X5 M och det ursprungliga M-paketet. Jag tycker att X5 är klassledande än så länge. Snart kommer nya Cayenne och den kommer säkert att smiska X5 på flera punkter, men det är en dyrare bil och så tror jag inte att det kommer någon diesel till att börja med i all fall. |
|
Buspelle |
Vet inte om det är korrekt info, men såg någonstans att det påstods att X5 även ska få bensinturbon på 306 hk. |
| Ja, det stämmer att X5 får N55-motorn (finns redan en pressrelease för USA Länk ). Men det är trots allt diesel-motorerna som är intressanta för Europa, om köparen inte bryr sig om driftskostnaden är det nog lika stor sannolikhet att de väljer den dyrare 50i. | |
|
Lite mer bilder: Länk |
|
| nu är det väl turbo i alla motorer precis som hos x6:an | |
|
News: Länk Mvh |
|
| m-paketet till x5 lci Länk | |
| X5.an var ju redan innan riktig snygg. En klart godkänd face-lift tycker jag. | |
| Länk m-paketet är nu officiellt... riktigt snyggt faktist men behövs det verkligen på en suv | |
|
Jag tycker M-paketet ser okej ut, före facelift såg det inte bra ut alls. Men jag skulle inte valt till det, ger inte alls nåt särskilt mervärde för mig i förhållande till priset. __________ Mvh Grelle |
|
Buspelle |
Verkligen snyggt m-paket, men frågan om det behövs är berättigad. För övrigt så kan man nu konfigurera en X5 med nya motorerna på BMWs hemsida. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.