|
|
|
|---|---|
|
Tjena, min 530-94 med v8 har länge gått riktigt skit på tomgång, sen börja jag byta grejer som folk rekomendera, komptesta insugsmembran kolla alla spridare och testa andra tändstift olja & filter tändspolar lambdasond inre ventilkåpspackningar med mera! börja tröttna på detta irriterande fel, sen såg jag att det var ett hål i kolkanistern när jag hade den på lyften härromdagen, så idag tog jag bort slangen till insuget i motorutrymmet, starta bilen och höll för med fingret, bilen går helt perfekt!! NU till min fråga, Kan man plugga denna slang? eller måste kolkanistern vara inkopplad, vad jag förstått det som renar den luften från tanken eller något sånt? Hoppas någon som vet kan svara min fråga!! Tacksam för svar mvh Kim | |
|
Kolkanstern tar bensin ångorna från tank och sedan skickas dem in i insuget och förbänns. När min bil gick skit på tomgång plugade jag slangen men ingen förbättring eller att bilen var sämre på nått sätt, felet var luftmängdsmätaren. jag skulle rekomendera att byta kolkanister men kolkansitern behövs inte bara genom miljösynpunkt |
|
|
om jag tar bort kolkanistern så kommer väl hc värdet skjuta i höjden? den ska besiktas nu när ja tar ut den från vinterförvaringen så orkar inte koppla bort den sen få en 2a på hc värde. mvh |
|
| Om kolkanistern skickar in soppaångor i motorn tvivlar starkt på att du skulle få dåliga värden utan ångan. Bara plugga siten =) | |
|
haha oki ja pluggar den eriksson, fast du bytt den haha, får ja höga hc värden pga den så ska ja stoppa upp kolkanistern i rumpan på dig haha :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.